Uit een Brits onderzoek van het NESTA Futurelab en Electronic Arts is gebleken dat maarliefst 59 procent van de Britse docenten bereid zijn om computerspelletjes in hun lessen te integreren. Allemaal voor educatieve doelen natuurlijk.
Uit het onderzoek is gebleken dat naast de 59 procent van alle leraren die computergames willen gaan gebruiken in hun lessen al maarliefst éénderde dat al daadwerkelijk doet of al eens gedaan heeft. 53 procent vind dat het gebruik van games op school een goede interactieve manier vind om de leerlingen te motiveren en te benaderen. 91 procent denkt dat de motorische vaardigheden, bijvoorbeeld de hand-oog coördinatie, sterk zal verbeteren en 60 procent is van mening dat ook de denkmogelijkheden van kinderen zullen toenemen, wanneer er gegamed zal worden tijdens lessen.
Het Teaching with Games-project, waarvoor dit onderzoek is gedaan, kijkt nu of games ook echt in de lessen kunnen worden toegepast. The Sims 2, RollerCoaster Tycoon 3 en Knight of Honor staan daarvoor in de belangstelling. Ook wil men de docenten gaan helpen om de games in hun lessen te gaan integreren.