Gamersnet.nl

Ashes : Two Worlds Collide – RPG van de oude garde

“Alle nieuwe games zijn goed, maar de klassiekers zijn altijd beter.” Zo moet het team achter Ashes: Two Worlds Collide gedacht hebben, toen ze deze game bedachten. Ashes is gebouwd op de filosofie van de oude klassiekers – vooral Ultima VII, Drakkhen en Demon’s Winter -, maar met betere graphics natuurlijk, want vroegâh was toch niet álles beter.

Ashes: Two Worlds Collide speelt zich af op Pangea, een wereld die in een soort Middeleeuwse stijl leeft en net goed hersteld is van een wereldoorlog, doch verdeeld in drie verschillende gebieden. De mensen van Pangea weten echter niet dat de voorwerpen in de lucht en de objecten die van de hemel naar de grond dalen in werkelijkheid spionnen zijn van een andere wereld, de naastgelegen planeet Damocles. Een botsing tussen de werelden is onafwendbaar…

De game wordt ondersteund door de volgende ideeën:

Ashes: Two Worlds Collide wordt ontwikkeld door een onafhankelijke ontwikkelaar, die eind 2006/begin 2007 klaar hoopt te zijn. Meer info vind je op http://ashes.lalista.org/

[SCREENSHOTS]