“Alle nieuwe games zijn goed, maar de klassiekers zijn altijd beter.” Zo moet het team achter Ashes: Two Worlds Collide gedacht hebben, toen ze deze game bedachten. Ashes is gebouwd op de filosofie van de oude klassiekers – vooral Ultima VII, Drakkhen en Demon’s Winter -, maar met betere graphics natuurlijk, want vroegâh was toch niet álles beter.
Ashes: Two Worlds Collide speelt zich af op Pangea, een wereld die in een soort Middeleeuwse stijl leeft en net goed hersteld is van een wereldoorlog, doch verdeeld in drie verschillende gebieden. De mensen van Pangea weten echter niet dat de voorwerpen in de lucht en de objecten die van de hemel naar de grond dalen in werkelijkheid spionnen zijn van een andere wereld, de naastgelegen planeet Damocles. Een botsing tussen de werelden is onafwendbaar…
De game wordt ondersteund door de volgende ideeën:
- Living NPCs: NPCs are not just standing in one place. They live their lives, work in their shops, walk around, eat at lunchtime, sleep at night and so on.
- Day/Night cycle: Day cycles into night, shadows are casted at different angles, the light changes, chirping birds leave their place to nocturnal sounds..
- Atmospheric weather: Rain, snow, fog, thunders, sand storms – all can happen depending on the part of the world you’re exploring.
- Random characters: You won’t find just “Key npcs”. The world is crowded with people which will never get boring… since it’s randomly generated. From traveling merchants to guards and simple peasants
- Realistic trade: Shops are not filled with unlimited merchandise. What you see is what you get, if you buy everything or there’s not that weapon or item you’d like… better luck tomorrow. Wait for the store to re-open the next day and see what’s available
- Reputation: Kill innocent people, steal, and your reputation will follow you. Guards will begin chasing you as you enter a town, merchants will refuse to trade with you, and if you really get too far – be prepared for bounty hunters seeking your head!
- Characterized party: You get to create your own party, but it won’t be just a bunch of names and stats – for each member you’ll also have to choose a social attitude (Valiant leader, cynic wrangler, shy intellectual, eccentric weirdo) which will play a very important role in the game!
- Smart turns: The game is in real time, yet combat is turn based. Transition between the two states is automatic and smart. As your party is ambushed by wandering monsters, gets too near to hostile creatures or starts a combat by attacking someone, the game will become turn based until any “danger” is off (either because every party member ran away or the last hostile creature has been killed)
Ashes: Two Worlds Collide wordt ontwikkeld door een onafhankelijke ontwikkelaar, die eind 2006/begin 2007 klaar hoopt te zijn. Meer info vind je op http://ashes.lalista.org/
[SCREENSHOTS]