Gamersnet.nl

Nintendo ontwikkelt nieuwe ‘Wavebird’?

Shigeru Miyamoto heeft vandaag in in interview met gamesite Engadget.com bevestigd bezig te zijn met een Wavebird-achtige controller voor de Revolution. De Wavebird was op de Gamecube al een doorslaand succes, vanwege het kleine aantal problemen dat met de draadloze controller kwam. De Revolution zal echter een geheel andere besturing gaan eisen en veel games zullen daarom ook niet op de ideale manier te besturen zijn. Vandaar dat Nintendo heeft besloten om een Gamecube-achtige controller te gaan creëren. IGN had dit een tijdje terug al aan zien komen, en het is dan ook zeer reëel dat hun volgende concept vrij veel lijkt op het uiteindelijke ontwerp:

    “We’ve got something that would be very similar in style and form to the WaveBird already complete,” he told websites Joystiq and Engadget.

    “We have all of these new features. We have the new functionality of the WaveBird controller and we have new ways that players will be able to interact with games.”

Over de Revolution zelf heeft Miyamoto vrij weinig losgelaten. Zoals al bekend was hebben nog maar weinig ontwikkelaars de controller van de Revo eerder dan het normale publiek mogen aanschouwen, waardoor ze ook echt niet wisten wat ze konden verwachten van de Revolution. Hierdoor vreest men dat er bij de launch van de Revolution volgend jaar vrijwel geen games uit zullen komen. Miyamoto spreekt dit echter tegen:

    “All that’s left for us is to take a look at the software to support the controller… The one advantage we have in this area is that the Revolution development can actually be done on the GameCube development environment.

    “So the development kits are going to have a very similar structure to the GameCube development kits, which makes it very easy for people who have started projects on the GameCube development kits to just switch over the interface and continue working and have those games ready for the Revolution.

    “We’re thinking that we’re going to be able to have a pretty strong launch.”

Kort gezegd hebben ontwikkelaars dus al een tijdje dev-kits in handen die erg veel lijkt op die van de Gamecube. Dit zou moeten betekenen dat de launchgames weinig gaan afwijken van die van de Gamecube en dus ook weinig tot niets gaan doen met het revolutionaire van de controller. Waarschijnlijk zullen we dus nog een flinke tijd moeten wachten voordat de eerste game die écht goed gebruik maakt van de controller ten tonele komt.