Vandaag weer een opmerkelijk bericht van Worthplaying. China is een systeem aan het ontwikkelen wat Chinese gamers van online spellen moeten installeren. Wanneer de gamer meer dan drie uur een online game aan het spelen is wordt het spelkarakter minder sterk. Het level van de speler wordt gehalveerd na drie uur, maar wanneer je vijf uur achter elkaar speelt zal het karakter het laagste level uit het spel aannemen.
Deze maatregelen zijn natuurlijk niet genomen om de online gamers te pesten, maar puur vanuit gezondheidsoverwegingen. China vindt dat gamers veel te lang achter online games, voornamelijk MMORPG’s, zitten en wilt het aantal uur dat een gamer online zit fors verminderen. Het heeft ook geen zin om na drie uur uit te loggen en weer in te loggen, je moet namelijk minimaal vijf uur rust nemen voordat je karakter weer op zijn normale level is.
De ontwikkeling van het systeem moet klaar zijn in september en dan zal in oktober van dit jaar het testen beginnen. Spelers van de volgende spellen moeten eraan geloven: “The Legend of Mir II” en “The World of Legend” van Shanda, “Westward Journey Online” en “Fantasy Westward Journey Online” van NetEase, “World of Warcraft” en “MU” van The9, “JX Online” en “First Myth Online” van Kingsoft, “The Legend of Mir 3G” van Optisp, “Lineage II” van SINA en “Blade Online” van Sohu.
Nu maar hopen dat de Nederlandse overheid geen voorbeeld aan China neemt, want ook games als World of Warcraft en Lineage II zijn hier razend populair en worden veelal is sessies van meer dan drie uur gespeeld.