Gamersnet.nl

Meer informatie over Resident Evil 5

In de september editie van het Japanse tijdschrift Famitsu is een interview te lezen met Jun Takeuchi, de producer van Resident Evil 5. In dat interview geeft Takeuchi nieuwe informatie over het spel dat voor de Xbox 360 en de Playstation 3 zal verschijnen.

Er zal gebruik gemaakt worden van de nieuwe Diagram engine die nog mooiere beelden op het scherm zal toveren. Ook zal de engine ervoor zorgen dat de gezichtsuitdrukkingen van de characters realistischer zijn, waardoor spelers nog meer in het spel gezogen worden. De omgevingen zullen ook meer in het spel betrokken worden. Denk hierbij aan het verplaatsen en het kapot maken van verschillende objecten. Het is echter nog niet zeker of deze engine daadwerkelijk gebruikt gaat worden voor het spel. Er zijn nog plannen om van de Unreal 3 engine, of een andere engine gebruik te maken.

Resident Evil 5 zal met 60 Frames Per Second op het beeldscherm verschijnen. Dat is twee keer zoveel dan Resident Evil 4 voor de Gamecube. Capcom heeft voor 60 FPS gekozen om de beelden vloeiender op het scherm te krijgen, iets wat erop kan wijzen dat de actie een nog grotere rol in het spel kan gaan spelen.

Hitte en kou zullen ook een grote rol in het spel gaan spelen. Het gevoel van de characters zal veranderen als de temperatuur verandert. Volgens Takeuchi is dit gameplay-element goed mogelijk doordat zowel de PS3 als de Xbox 360 HD-TV ondersteunen. Met een standaard TV zou dit niet mogelijk zijn, aldus Takeuchi.