Gamersnet.nl

Makers van Zelda negatief over eigen game

De bedenker van de Zelda-franchise, Shigeru Miyamoto, en Wind Waker regisseur Eiji Aonuma hebben toegeven dat The Legend of Zelda – The Wind Waker door tijdsdruk niet helemaal geworden was wat het eigenlijk moest worden. Zij beloven dat dit met de aankomende Zelda, Twilight Princess, niet het geval is. Zie hieronder de uitspraken van zowel Miyamoto en Aonuma.

Eiji Aonuma over The Wind Waker:

    “At the end of the production we fought against the clock and there were parts that I was forced to approve even though it didn’t feel complete. I apologise that we didn’t fix the triforce hunt at the end of the game. It was slow and dull.”

Over de aankomende Zelda zei hij:

    “During the development of Twilight Princess, I refused to repeat the same mistakes. It means more responsibility for me, but this time we can’t let things go wrong.”

Shigeru Miyamoto:

    “Twilight Princess will contain all sides of what people think of the Legend of Zelda series. I have absorbed the criticism we got from The Wind Waker, that the sea was too big and the number of dungeons and caves were too few. The new game will have more dungeons. Many more.”

Al met al zijn de uitspraken van de twee heren bijzonder te noemen, het komt niet vaak voor dat spellenmakers negatief spreken over hun eigen game. Daarbij is het goed nieuws dat de heren laten weten bij het ontwikkelen van The Twilight Princess de kritieken op de voorganger in de aankomende game op te nemen, wat betekent dat Twilight Princess veel meer kerkers zal bevatten en dat alle facetten van de Zelda-franchise in de game terug te vinden zullen zijn.