Gearbox heeft vandaag in opdracht van uitgever Ubisoft een developper kit voor Brothers in Arms: Road to Hill 30 gereleased. Hiermee kan bestaande content worden ge-edit, maar kunnen ook eigen voorwerpen worden gemaakt en toegevoegd.
- Ubisoft and Gearbox and proud to announce the release of the Brothers in Arms SDK. This Software Development Kit allows you to modify and create content for the PC version of Brothers in Arms. It features the Brothers in Arms Road to Hill 30 Edition of UnrealEd, along with documentation and a selection of other tools and updates.
Check voor meer informatie en downloadlinks de officiële site van Brothers in Arms SDK.
In Brothers of Arms: Road to Hill 30 speelt je het waargebeurde verhaal van Sgt. Matt Baker uit het 101st Airborne Division, een D-Day paratrooper en pelotonleider die tijdens een ‘drop’ zijn peloton kwijtraakt. Na zijn jongens terug te vinden moet hij zijn squad in leven zien te houden maar toch zijn missie uit voeren, het vasthouden van een belangrijke route die de Duitsers afsnijd van de rest van hun versterkingen. Met een simpel besturingssysteem om squad-commando’s te geven wordt Brothers in Arms een mix tussen een tactische shooter en een action shooter.
Het spel is nagemaakt volgens ooggetuigenverslagen en satellietfoto’s en volgt waargebeurde verhalen. Volgens Gearbox is deze titel de eerste in een serie van realistische oorlogsshooters die ze zullen produceren. De omgevingen, de wapens, de soldaten en zelfs het weer zou moeten kloppen met wat er 60 jaar geleden in Normandië is gebeurd.
Brothers in Arms: Road to Hill 30 zal een redelijk realistische shooter moeten worden en vooral de emotie’s en de verschikkingen van de oorlog tonen. De game zal een uitgebreide singleplayercampaign en ook een online multiplayermode hebben.
De game verscheen op 17 maart voor de Xbox, PlayStation 2 en PC in een gewone uitvoering en in een Limited Edition (alleen PC).