De huidige markt van speelconsoles wordt in Japan gedomineerd door spul van eigen bodem. Nintendo en Playstation maken de dienst uit en de inbreng van de Xbox is nihil. Dat moet met de komende Xbox360 helemaal anders vindt Microsoft. Nu al zijn de voorbereidingen voor een gigantische campagneactie om de Japanse harten van gamers te veroveren.
Aan meneer Maruyama, chief Japan Xbox, de taak om zoveel Japanse games te strikken als mogelijk. Alleen zo zou het marktaandeel kunnen groeien, aangezien Japanners veel producten van eigen bodem willen. Volgens deze man echter komt het allemaal goed. In Japan zal er namelijk ook een show zijn om kennis te maken met de nieuwe spelconsole, waarbij de impact gelijk zou moeten staan aan de presentatie op de E3. Aldus Maruyama.
Deze maand zouden we meer te horen krijgen over Japanse developpers die de kant van Microsoft kiezen. Het afgelopen jaar zijn er al enkele bedrijven over de streep getrokken, maar Nintendo en Playstation hebben nog altijd de overhand. De man, wie al heeft aangekondigd met de overwinning ervan door te gaan in Japan, heeft dus grootse plannen met Japan.
Op 25 juli is het D-Day voor Microsoft in Japan.
