The Godfather is een van de meest gedenkwaardige trilogieën uit de geschiedenis van de film, nu deze door Electronic Arts wordt omgezet naar een game is het hopen voor de fans dat de game de sfeer en kwaliteit van de films goed weet neer te zetten. Deze hoop wordt vergroot door het enorme budget dat EA heeft vrijgemaakt voor de ontwikkeling van deze game en de enorme reclamecampagne om van deze game een (commercieel) succes te maken. De één walgt ervan, de ander vindt het helemaal de shizzle.
The Godfather zal zich in de jaren 1945-1955 afspelen in de wijk Little Italy in New York. Je zal niet kunnen kiezen uit één van de personages uit de film maar een eigen maffiosi maken en daarmee respect, reputatie en geld te verdienen. Je bent vrij om te gaan en te staan waar je wilt en je kunt ook doen wat je wilt. De missies in de game zijn gebaseerd op de films (paard onthoofden en in een bed neerleggen?). Zo klim je steeds hoger in de ladder van de familie Corleone, om misschien later zelf maffiabaas te worden.
De locaties kloppen ook met de films en het gezicht en de stem van Marlon Brando als Vite Corleone zullen in de game zitten, net zoals James Caan (Sonny Corleone) en Robert Duvall (Tom Hagen). Het zal voor de fans dus een feest van herkenning worden. Andere personages onthouden de dingen die jij in het spel hebt gedaan (als ze het tenminste kunnen navertellen) en dingen die je eerder hebt gedaan hebben dus invloed op de rest van het spel.
Of The Godfather ‘a game you can’t refuse’ wordt zullen we in de herfst van dit jaar met eigen ogen zien. Het spel verschijnt op de PC, PlayStation 2, Xbox en Gamecube.
[SCREENSHOTS]