In Metal Gear Solid 4 zal de term ‘no place to hide’ centraal staan. Jezelf verbergen wordt dus moeilijker en het spel wordt realistischer, een echte infiltrant heeft immers ook niet altijd opgestelde kratten waar hij zich achter kan verbergen. Metal Gear Solid 4 zal nog wel een echt sluipspel worden maar de levels zijn zó opgebouwd dat het onmogelijk lijkt om je verstoppen. Je moet meer gebruik gaan maken van het zich van je tegenstanders en ze van achteren besluipen. Je op die manier ‘verstoppen’ is veel intenser en opwindender volgens Kojima, de maker en bedenker van de Metal Gear Solid-games.
Op de E3 in Los Angeles werd er op de presentatie van Konami een teaser geshowd over de nieuwe Metal Gear Solid op de volgende generatie consoles. Misschien is de teaser weinig informatief, ik kan in ieder geval zeggen dat ik nog nooit zo hard heb gelachen om een trailer. Je streamt de teaser hier en wie niet lacht, heeft geen gevoel voor humor. Of begrijpt de grap niet. Leuk detail is trouwens dat het filmpje gemaakt is op de Playstation2.