Gamersnet.nl

Microsoft gaat Unreal 3-engine gebruiken voor Xbox 2

De Unreal 3-engine, het paradepaardje van ontwikkelaar Epic, wordt de belangrijkste technologie die gebruikt gaat worden in de nieuw te ontwikkelen games van Microsoft Game Studios. Uiteraard betreft het games die voor de Xbox 2 uit gaan komen. Epic was al een tijdje geleden in beeld gekomen als vaste ontwikkelaar voor Microsoft. Nu is het samenwerkingsverband tussen Microsoft en Epic dus ook voor de next-gen console vastgelegd. Ontwikkelaar Midway maakt reeds gebruik van de Unreal Engine, onder andere voor het vervolg op The Suffering, genaamd The Suffering 2.

Shane Kim, General Manager van Microsoft Game Studios:

“We only work with the best partners and utilize the best technologies, and Epic and the Unreal Engine 3 hit the mark on both those fronts. Our teams are creating incredible games and content for the next generation Xbox platform, and by integrating Unreal Engine 3 into our development infrastructure we are able to really maximize our teams’ performance and deliver the quality content and creativity that the market has come to expect from us.”

Mark Rein, vice-president van Epic Games:

“We are hugely excited that Microsoft Game Studios have selected Unreal Engine 3 for its next generation Xbox platform games. It’s an opportunity for us to show the industry the true capabilities of our tools and technologies and is a testament to the incredible amount of hard work by our teams here to deliver tools and technologies that are 100% tuned into the needs of next generation development. It further demonstrates our ability to deliver the most flexible, most productive tools and technology in the market today.”

Hieronder vind je een paar voorbeelden van waartoe de Unreal 3-engine in staat is.

[SCREENSHOTS]