Op deze saaie zondag heeft Ubisoft twee interessante feitjes over Brother in Arms vrijgegeven. Om te beginnen krijgt de titel die voor het eerste kwartaal van 2005 gepland staat een subtitel, namelijk Road to Hill 30. Daarnaast is eindelijk bekend gemaakt welke engine Gearbox gebuikt, namelijk de Unreal Engine 2. De befaamde engine staat garant voor mooie graphics, terwijl de systeemeisen relatief laag blijven.
Call of Duty is tot op heden nog de meest sfeervolle en realistische II WO FPS, maar er dendert een concurrentie aan. Brother in Arms is die concurrentie en wordt gemaakt door Gearbox. In tegenstelling tot andere voorgaande WO II shooters ligt nu de nadruk op tactiek, in plaats van naar de vijand toe rennen.
De drie jaren die aan deze titel zijn besteedt, zijn voor het grootste gedeelte gedaan aan research. Al die moeite zorgde ervoor dat men de omgeving als nooit te voren kan weergeven. Normandiƫ is op enkele plaatsen identiek nagemaakt, maar Gearbox heeft zich naast de omgeving ook verdiept in de wapens en het hanteren daarvan. Je zult beter mikken als je ook echt door de irosight kijkt en lopen is natuurlijk zwaarder met zwaardere wapens. Tenslotte zullen er niet zoals bij CoD overal medikitjes liggen voor je schrammen, geraakt is geraakt. Mocht dat laatste nou gebeuren dan zal je functioneren van je benen niet worden bevorderd. One shot one kill zou mogelijk zijn.