Fable doet het erg goed sinds de launch van deze titel en zelfs zo goed dat het de snelst verkopende Xbox-titel ooit is. In Frankrijk ging het spel op 8 oktober maar liefst 18.000 keer over de toonbank en in Engeland maar liefst 33.000 keer. Michel Casius (Senior Director, Xbox Platform and Marketing) reageerde op dit succesje:
The success of ‘Fable’ is a tribute to the vision of Peter Molyneux and Lionhead and to the fantastic open-ended and accessible gameplay experience that ‘Fable’ offers. The choices the gamer makes during the course of the adventure creates a completely different experience each time the game is played, offering outstanding replay value and widening the appeal while satisfying the core gamer audience. This title is a great example of how the Xbox portfolio is broadening, encompassing titles for the committed gamer as well as more casual gamers.
Wij denken dat het succes eigenlijk onder andere komt door het zo promoten en overhypen van Fable waardoor vele gamers bij aanschaf van deze game toch niet echt helemaal kregen wat ze hadden verwacht. Desondanks is Fable toch een aanrader om te kopen!