Gamersnet.nl

BloodRayne 2: meer gore!

Nazi’s met occulte plannen, hersenloos hakken en schieten; BloodRayne had alles in zich om een vergeetbare titel te worden. Dat werd het niet, want hakken en schieten op Nazi’s met occulte plannen zonder er bij na te denken bleek lekker! Zo lekker zelfs, dat er een vervolg werd aangekondigd.

Shacknews heeft een interview gedaan met Liz Buckley, project manager bij Majesco, de uitgever van BloodRayne. Uit dit interview leren we allereerst dat BloodRayne 2 geen Nazi’s meer biedt om op te schieten. Het verhaal speelt zich ook niet meer in WOII af, maar zestig jaar later, nu dus. Agente Rayne is niet langer op zoek naar haar vader om hem te vermoorden, want hij is al dood. Zijn (andere) kinderen echter nog niet en daar reageert BloodRayne zich nu op af.

Belangrijker dan het nieuwe verhaal en de nieuwe setting zijn de veranderingen aan de gameplay. Het haksysteem uit het eerste deel bijvoorbeeld was niets meer dan button-bashing en combo’s waren willekeurig. In deel 2 zullen echte moves en combo’s aanwezig, waar je wat meer moeite in moet steken. Rayne kan hoge, middelhoge en lage aanvallen uitvoeren en heeft bovendien 12 ‘fatalities’. Ook kan ze met haar harpoen zogenaamde ‘killing puzzles’ uitvoeren, waardoor tegenstanders op allerlei verschillende manieren in stukken uit elkaar vliegen. Liz Buckley noemt ‘ plenty of gore’ dan ook een pluspunt van de nieuwe BloodRayne. Hoorde ik iemand ’16+ rating’ roepen?

Verder lijkt het erop dat BloodRayne 2 in voortgangsopzicht meer de Prince of Persia zal lijken. In plaats van zoeken naar de doelen en uitgang van een level zal ieder level nu meer ‘werk’ vereisen, zoals klimmen.

Wil je nog meer weten over BloodRayne 2 (zoals: wat zijn Dhampir Guns?), lees dan het interview.