Als je een waardevolle schatkist moet bewaken, zou je dan: a) Netjes bewaken totdat de rechtmatige eigenaar terugkomt en een beloning opeisen, b) De kist openmaken en wanneer er iets waardevols in zit, alles meenemen en ervandoor gaan, of c) Wachten tot de eigenaar terugkomt, de beloning in ontvangst nemen en alsnog de hele boel stelen.
Om dit soort keuzes draait het in Lionhead’s nieuwste RPG game Fable. Deze keuzes zullen invloed hebben op alles wat in de game gebeurt, zodat je eigenlijk de game nooit op twee dezelfde manieren uit kunt spelen. Je karakter groeit en doet naarmate je keuzes maakt, iets wat Peter Molyneux al toepaste in Black & White.
Vandaag heeft Lionhead officieel bevestigd dat Fable goud is gegaan. Dit betekent dus dat de game al zo goed als klaar is om in de schappen te liggen. Dat mag ook wel, want op 14 september zal hij al de VS aandoen, terwijl wij Fable pas in oktober mogen ontvangen.