Gamersnet.nl

Nintendo’s marktaandeel stijgt, Pokémon ‘schuldig’

Hoewel je inmiddels wel zou denken dat je ze allemaal hebt gehad, komen er toch weer keer op keer nieuwe pokémon(game)s uit. Vooral bij het jongere publiek doet Pokémon het nog al goed, maar ook oudere mensen lopen warm voor de PocketMonsters. Men vermoedt dat de recentste Pokémong-game, Pokémon Colosseum verantwoordelijk is voor het volgende. ‘Men’ is in dit verband Nintendo Benelux, die claimen dat door het succes van Pokémon Colosseum het marktaandeel van de Nintendo’s GameCube van 29 naar 36 procent stijgt.

    ‘Deze stijging komt door de recente release van Pokémon Colosseum’, aldus Bianca van Dort, Product Manager Nintendo. ‘Aansluitend op de reeks Pokémon-successen van de afgelopen jaren, heeft de lancering van Pokémon Colosseum een sterke impact gehad op de verkoopcijfers van de Nintendo GameCube in Nederland. In de eerste twee weken na de release is het marktaandeel van Nintendo’s console gestegen van 29% naar 36%. Het Pokémon-fenomeen blijft ongekend populair!’

Naast deze uitspraken vermoedt Nintendo Benelux dat het marktaandeel zo stijgt omdat er ook nog een pack is uitgegeven. Deze Mega Pack bevatte een exemplaar van Pokémon Colosseum, een Nintendo GameCube met controller, een Memory Card 251, een Nintendo GameCube Game Boy Advance-snoer en ‘Pokémon Box Ruby & Sapphire’ (Pokédex organizer) en kostte uiteindelijk 164,95 Euro.

Nintendo is dus blij met de blijvende populariteit van de Pokémons. Of de Pokémons zo winstgevend voor Nintendo blijven zal de toekomst ons leren.