Gamersnet.nl

Technische informatie van de Nintendo DS gelekt

Een sheet met daarop alle specificaties van de nieuwe Nintendo console is uit het hoofdkantoor van “the big N”,in Japan, gelekt. Op de sheet is in het Japans te lezen waar de nieuwe console tot in staat zal zijn. Om het ook voor de rest van de wereld begrijpelijk te maken is de sheet vertaald, wat deze waslijst aan gegevens opleverde:

CPU
Main processor ARM946E-S (67MHz)
Cache: 8KB data 4KB
TCM : 32KB data 16KB
Sub processor ARM7TDMI (33MHz)
Memory
Main memory 4MB
ARM9/ARM7 32KB (2 times 16KB)
ARM7 Work RAM 64KB VRAM 656KB
LCD
Display two screens of 256×192 pixels (RGB)
Colors maximum of 262,144 colors
2D graphics Engine
BG 4 layers maximum
OBJ 128 objects maximum
3D graphics Engine
Coordinate conversion maximum of 4M / second
Polygon drawing capability maximum of 120K polygon s
Pixel drawing capability maximum of 30M pixels/second
Sound
16 channels (ADPCM/PCM) Microphone input
Wireless communication
IEEE802.11 protocol
Input device
Touch screen / panel ‘cross’, A, B, R, L, Start, Select (X and Y are under examination)
Electric power control
Sleep mode (with WakeUp by radio signal possible). Electric power control of the 2D engine, rendering engine, (unknown) engine and LCD possible.

De meest opvallende dingen zal ik even apart toelichten:
– De handheld console zal dus 2 schermen krijgen (DS staat voor Dual Screen).
– De DS zal een touch screen hebben naast gewone knoppen. Er wordt gekeken of X en Y knoppen (zoals op de SNES) een nuttige toevoeging zijn.
– De console zal een Wireless multiplayer functie ondersteune, zodat je met je vrienden kan gamen zonder met allerlei link kabeltjes in de weer hoeft.