Gamersnet.nl

Details Hitman: Contracts onthuld

Over een paar maanden verschijnt het nieuwe en ook gelijk het derde deel van 47: Hitman: Contracts. In een interview met GamePro laat Jacob Andersen van het Deense IO Interactive het nodige los over het spel. Zo zul je zien je dat de grafische engine van het spel sterk verbeterd is, al ligt dat natuurlijk voor de hand. Spannender is dat 47 in het nieuwe spel veel meer onder de mensen zal zijn. In het vorige spel bezocht hij nogal eens een militaire installatie, nu zullen het vooral locaties zijn waar onschuldige burgers rondlopen en dat maakt het werk van een “Hitman” er natuurlijk niet eenvoudiger op. Volgens Andersen zal 47 dan ook minder vaak gebruik maken van zijn wapenarsenaal en vaker zijn toevlucht moeten zoeken tot voorwerpen die hij ter plekke tegen zal komen.

“Jacob Andersen: We find 47 in Paris. His last hit was a success, but for some strange reason, the police quickly caught up with him and tracked him down. 47 has been wounded in the escape attempt and is now hiding in a cheap hotel, where he’s patching up the holes in his body. The police call in the GIGN (the elite French SWAT team) to take him down. While 47 recovers strength to proceed with his escape plan, the strong medicine takes him on a journey into his own dark and twisted mind. He recalls past contracts, but the memories have been corrupted to appear disturbing and evil. 47 must now battle the ghosts of his past before he can move on.”

Het verhaal in de nieuwe game lijkt een beetje op het laatste avontuur van Lara Croft, want ook 47 start in Parijs waar hij nare dromen krijgt over zijn duistere verleden. En ook hij wordt op de hielen gezeten door de politie. In zijn eerste opdracht moet hij de moord op een meisje oplossen die vermoord lijkt te zijn door een Roemeense maffialeider met de zachtzinnige bijnaam “Meat King”. Die naam zegt dus al gelijk genoeg!;) Gedurende het spel zal 47 overigens wat details ontdekken over zijn schimmige verleden. Qua techniek worstelt IO nog steeds met de gameplay van het spel, het onderdeel waarop tot nu toe de voornaamste kritiek op is geweest. Verder zal men proberen minder, maar grotere levels in het spel te stoppen, omdat juist de grote levels, met als gevolg daarvan veel manieren om de opdracht te volbrengen, populair zijn.

Multiplay zit er voorlopig niet in. Niet dat IO geen interesse heeft, maar multiplay zou een drastisch andere gameplay opleveren en men concentreert zich liever op het perfectioneren van het singleplay-gedeelte. Mocht er een multiplay-gedeelte komen, dan zal dat waarschijnlijk een zelfstandig spel worden, iets in de trend van “Hitman: Online”, maar er zijn dus vooralsnog bekend is geen concrete plannen.