Gamersnet.nl

Ook Nintendo mengt zich in marketing strijd

Dat de Xbox en de PS2 heftig tegen elkaar op aan het botsen waren was wel duidelijk. De prijzen van (nieuwe) consoles zijn in één jaar nog nooit zo erg aan schommeling onderhevig geweest. Allerhande acties kwamen er aan te pas om te zorgen dat de Xbox respectievelijk de PS2 het beste zou verkopen. Degene die zich al die tijd redelijk afwezig heeft gehouden was eigenlijk Nintendo.

Nintendo had gedurende de hele consolewar de laagste prijs voor hun console en had daar voordeel van. Nintendo is niet echt een bedrijf wat veel marketing gebruikt (zeker niet in Europa), dus echte killer acties zoals met de Xbox (twee gratis spellen, bijvoorbeeld) hadden we nog niet gezien. Daar is nu een beetje verandering in gekomen want iedereen die een NGC koopt, mag daar gratis een spel bij uit zoeken. Weliswaar niet uit het complete assortiment, maar er staan wat aardige titels tussen:

· Eternall Darkness
· Wave Race
· Disney’s Magical Mirror
· Doshin the Giant
· Luigi’s Mansion
· NBA Courtside 2002
· Pikmin

Met deze actie hoopt Nintendo vanzelfsprekend de gamer een impuls te geven om de NGC in huis te halen. De actie loopt nog tot 20 maart, wat je nog ruim een maand geeft om de NGC plus game voor € 199,95 op te halen.