Heb je Quake II grijs gespeeld, maar Kun je er toch geen afscheid van nemen? Had je ergens gehoopt dat de game naar de hedendaagse standaarden werd opgewaardeerd, zodat je door kunt blijven gaan? Dan hebben we goed nieuws voor je: Quake II is geëvolueerd. Wat houdt een evolutie in Quake II nou eigenlijk in? Onder andere het volgende:
– Quake 3 shaders
– 32/24 bit Targa and JPEG support
– Cinematics on map surfaces
– Quake 3 skies
– Stencil buffered shadows
– Anisotropic filtering
– ATI Truform support for models
– Optimized renderer for shaders
– Support for large textures (limited only by hardware)
– Water caustics
– New UI (with mouse support)
– New loading screen
– New HUD (incomplete)
– Enhanced console (more friendly typing, colored text, smoother font, etc…)
– Enhanced file system with ZIP file support (.pk2)
– DirectInput support for mouse devices
– International keyboard support
– Background music support
Als dit alles je bevalt, dan moet je zeker een kijkje nemen op de Quake II Evolved website, waar je ook downloadlinks vindt, voor de 10,6 MB grote beta.