Nintendo zou stoppen met consoles maken en Sega volgen als gameontwikkelaar. Tenminste, dat was het nieuws dat een tijd geleden de ronde deed op het internet. Totaal niet waar, aldus Nintendo. Op het GKM PlayTime Conference in New York heeft de Executive van Sales and Marketing van Nintendo, de heer MacDougall, de hardnekkige roddels en berichten over het eventuele vertrekken van Nintendo uit de consolemarkt de kop in gedrukt.
“Nintendo zit in de software branche, en zal dit ook blijven. Nintendo zit in de handcomputers, en zal dit ook blijven en Nintendo zit vooral in de Console branche en zal dit ook zeker blijven.”, aldus MacDougall.
In zijn uitleg geeft MacDougall ook aan dat Nintendo zich wat meer op de oudere gamers gaat richten, omdat zij denken dat die markt de toekomst heeft. Volgens Nintendo zorgen de hoge prijzen en steeds hogere leeftijdsgrenzen op games ervoor dat jonge gamers meer over stappen op de GBA en de oudere gamers op de consoles. Daar wil Nintendo dus wat meer de focus op gaan leggen.
Verder werd er op het GKM PlayTime Conference nog de nadruk gelegd op de marketing kant van Nintendo, die schijnt eindelijk wakker te worden. Nintendo heeft nooit al te veel aan reclame gedaan, maar die houding verandert steeds meer. Zo maken ze voor hun grootste hit deze winter, Metroid Prime (12 jr. en ouder), meer geld vrij voor marketing dan ooit tevoren en hebben ze nog een hele stapel andere maatregelen om reclame te maken en meer aansluiting bij de oudere gamers te vinden. Bijvoorbeeld limited editions van consoles uitbrengen om er een beetje verzamelwaarde aan te geven. Exclusieve Nintendo Clubs oprichten met muziek en Lan-parties. 3.5 miljoen DVD’s met beelden en demo’s van aankomende Nintendo games verspreiden, sponsering van sportevenementen, eigen magazines drukken en verspreiden en ga zo maar door. Zo te zien is Nintendo op het goede pad, gelukkig maar.