Aankondiging: World War II: Frontline Command

Codemasters kondigde op de E3 World War II: Frontline Command aan. Nu zijn er ook screenshots vrijgegeven. Voor wie gemist heeft wat WWII: Frontline Command is, komt hier een overzicht:

World War II: Frontline Command is een RTS-actiegame waarbij de gamer de controle heeft over een team. Het spel verbeeldt de heroïek van de belangrijkste slagen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het is het eerste RTS-actiespel waarbij de ervaringen op een slagveld levensecht worden nagebootst en de psychologie van oorlogvoering aan bod komt, in plaats van alleen de steriele theorie van een oorlogsgame.

Als commandant van de geallieerde strijdkrachten in Europa begin je het gevecht tegen de As-mogendheden tijdens het laatste jaar van de Tweede Wereldoorlog. De vijand wordt teruggedreven tot diep in het eigen gebied.

Bij traditionele RTS-games houdt de speler zich normaal gesproken bezig met bouwen, het verzamelen van grondstoffen en algemene voorbereidingen. Dit is bij World War II: Frontline Command niet zo. De authentieke troepen zijn volledig uitgerust vanaf het allereerste begin, zodat de gamer zich volledig op het slagveld kan concentreren.

De campagne voor één speler bestaat uit 25 missies, en begint met de landing op Normandië op 6 juni 1944. De campagne eindigt bij Hitlers Arendsnest in het heuvelachtige Zuid-Duitsland. Aan het eind van de campagne zal de gamer het op moeten nemen tegen nazi elite-eenheden met authentieke experimentele wapens.

De makkelijke klik-en-sleepbesturing en gebruiksvriendelijke interface zorgen voor een soepele gameplay. Intuïtief te gebruiken vanaf het begin. WW II: Frontline Command is perfect voor gamers die voor het eerst een RTS-game spelen, maar biedt de ervaren gamer ook geavanceerde besturing en technieken.

Het spel maakt gebruik van het unieke Frontline-systeem, waarmee een grafische weergave op het scherm wordt gecreëerd van het moreel, de gezondheid en het gezichtsveld van de eenheid waarmee de speler speelt. Het moreelsysteem van de eenheid reageert op de verschrikkingen en triomfen van de oorlog, en biedt zo realistische en dramatische gameplay.

Het Frontline-systeem toont in real-time de veranderingen in het moreel van de eenheid. Als het moreel buitengewoon hoog is, stijgt de doeltreffendheid tijdens een gevecht aanzienlijk en wordt het makkelijker om de gestelde doelen te behalen.

Als het moreel van een individu omhoogschiet, kan diegene een heldendaad verrichten, zoals bijvoorbeeld een granaat in een bunker of in een schuilplaats van de vijand gooien. Als het moreel erg laag is, daalt de doeltreffendheid van de eenheid tijdens het vechten dienovereenkomstig. Het allerergste wat er kan gebeuren, is dat een eenheid compleet stagneert. Als speler kun je het moreel opvijzelen door uitgeputte eenheden terug te trekken uit de frontlinie of versterkingen te sturen om ze te helpen.

De actie in World War II: Frontline Command wordt weergegeven in gedetailleerde 3D-omgevingen met gebouwen die instorten, landschappen die aangetast worden door inslagen en explosies, vuur- en rookeffecten en waanzinnig realistische watereffecten.

World War II: Frontline Command wordt op dit moment in de studio van The Bitmap Brothers in Oost-Londen ontwikkeld en verschijnt deze herfst op PC CD-rom. De website van de game is te vinden op:
http://www.codemasters.com/ww2

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren