Shoot to Kill wordt vernieuwende FPS-game

Gavin Raeburn, een studioleider van Codemasters, vindt dat het First Person Shooter-genre alleen nog maar voorspelbare games voortbrengt, waarbij “de ontwikkelaars vertrouwen op betere graphics en breedband gameplay om achterhaalde games een beetje op te waarderen”.

Maar naast een hoop geschreeuw hierover komt hij ook met een oplossing: Shoot to Kill: Colombian Crackdown, een FPS-titel die vernieuwing moet brengen (aan de titel is het niet af te zien…) en die toevallig mede door hem geproduceerd wordt. Shoot to Kill moet een pakkende FPS-titel worden, dankzij onder andere een “een intelligent en pakkend scenario, vol bedrog, verraad en wraak, gecombineerd met intense en geraffineerde gameplay”. De “revolutionaire en unieke features” die het spel zo’n verfrissende uitstraling moeten geven worden echter nog geheim gehouden. Genoeg reden dus om het spel weer eens zo flink te hypen, dat het de hype niet waar kan maken? Volgens mij zijn daar namelijk de meeste (FPS)-games de laatste tijd aan onderuit gegaan…

Gegronde reden tot pessimisme is er echter nog lange niet, want Raeburn’s studio maakte al DTM Race Driver, een titel die al vernieuwing in het race-genre bracht. En Codemasters kwam vorig jaar ook al met Operation Flashpoint, een titel die liet zien dat kwaliteit best in de eerste persoon kan bestaan. Wat in ieder geval al indrukwekkend is, is de lijst van systemen waarop Shoot to Kill gaat uitkomen, want deze game moet op de PC, XBox, PlayStation én de GameCube verschijnen.

Het is niet mogelijk om op dit bericht te reageren