Dark Souls II Fast Forward 2014

Dark Souls; hoeveel scheldkanonnades heeft deze game bij tot op het bot gefrustreerde spelers weten op te roepen? Hoeveel joypads zijn er wel niet gesneuveld? Hoeveel televisies zijn er wel niet gesneuveld toen de joypads er tegenaan vlogen? Exacte aantallen zijn niet bekend, maar dat deze situaties tot de realiteit behoren willen we graag geloven. Het in 2011 verschenen Dark Souls wist het woord ‘onvergeeflijk’ naar een nieuwe dimensie te tillen, net als voorganger Demon Souls eerder al wist te doen. Dat er echter een selecte groep gamers is die zelfkastijding hoog in het vaandel draagt, blijkt wel uit het succes dat de serie, ondanks de belachelijk hoge moeilijkheidsgraad, heeft weten te behalen. Voor deze lieden staat maart 2014 al enige tijd breeduit omcirkeld in de agenda, want dan verschijnt namelijk opvolger Dark Souls II in de schappen.

Sterf, sterf, sterf!

Dark Souls II borduurt verder op het principe van haar twee voorgangers. Als vervloekt karakter moet je op zoek naar een mogelijkheid tot genezing om een einde te kunnen maken aan het leed en de pijn waarmee je te kampen hebt. Dit doe je door een enorme open wereld van onder tot boven te verkennen en te sterven, vooral heel veel te sterven. Hoewel ontwikkelaar From Software eerder dit jaar de suggestie wekte dat dit nieuwe deel wat eenvoudiger zou worden, kunnen fans hun hart gelukkig ophalen. Dark Souls II blijft onvergeeflijk moeilijk. Daarnaast schijnt de spelwereld twee keer zo groot te zijn als voorganger Dark Souls, waardoor er logischerwijs vele extra uren aan gameplay in dit nieuwe deel zullen zitten.

Wat is er nieuw?

Hoewel Dark Souls er grafisch al uitstekend uitzag, weet From Software de grens op de current-gen consoles nog een stukje te verleggen. Dit mag gezien worden als een prestatie van formaat, aangezien je zou verwachten dat de rek er na acht jaar wel een keer uit zou zijn. De karakteranimaties bevatten meer detail en daarnaast komen de bewegingen van karakters tot stand met behulp van motion capturing-technologie. De unieke en befaamde multiplayer heeft ook een verbetering ondergaan met de gang naar een serversysteem, waardoor de momenten van lag waar veel spelers in Dark Souls mee te kampen hadden tot het verleden moeten gaan behoren.

Voorlopige conclusie

Dark Souls II biedt fans zoals het er nu naar uitziet vooral meer van hetzelfde, zij het met een aantal verbeteringen. Maar laten we eerlijk zijn; men zat ook niet op grootschalige veranderingen te wachten. Bovendien weten spelers dat ze een compleet pakket in huis zullen halen, aangezien er naar verluidt geen DLC aan de game zal worden toegevoegd. Het ziet ernaar uit dat From Software ook met Dark Souls II weer hoge ogen gaat gooien, reden genoeg om je current-gen console in 2014 nog even binnenboord te houden. Zorg wel voor een extra joypad…

Bekijk onze gamepagina om nog veel meer over Dark Souls II te weten te komen, check screenshots, bekijk video’s en lees al het nieuws.

  1.   
    WoKingNL's avatar

    I am ready to die. Let’s do this! 😆

  2.   
    scarface123's avatar

    lijkt me leuk maar denk niet dat ik er het geduld voor heb

  3.   
    pongolesi's avatar

    Oeh, geweldig, wist niet dat deze er aan kwam!

  4.   
    Game_dude's avatar

    Ik vind dat het ook meer van hetzelfde hoort te zijn.