Mr Torgue’s Campain of Carnage DLC review

LET ME PLAY YOU AN AWESOME GUITAR SOLO ON MY FIRE STRAT. EXPLOSIONS! De net uitgebrachte DLC voor Borderlands 2 begint grappig, doch met de waarheid: meneer Torgue is helemaal van het padje af en wil jou graag hebben in zijn awesome tournament.

Dit toernooi wordt gehouden omdat er een nieuwe vault gevonden is. Legendes vertellen dat, wanneer het bloed van lafaards gespild wordt door de ‘biggest badass’ op Pandora, de vault langzaam maar zeker zal openen. Mr. Torgue ziet dit als een uitnodiging voor een toernooi om erachter te komen wie die ‘biggest badass’ nou precies is. En wie zou daar nou beter voor geknipt zijn dan jij, de enige echte vault hunter?

INFOMERCIALS

Natuurlijk zijn wij de flauwste niet dus reizen we af naar The Badass Crater of Badassitude, waar we even kort maar hilarisch worden ingelicht over de stand van zaken. Maar voor we kunnen beginnen hebben we een sponsor nodig. Je dient niet te vergeten dat alles geld moet genereren, dus het toernooi moet er ook aan geloven. Overal vind je hilarische reclames voor allerhande spullen van Torgue (de wapenfabrikant). Ook zal Mr. Torgue zelf regelmatig door de intercom schreeuwen (lees: krijsen) met zelf opgezette INFOMERCIALS.

Verandering van spijs..

Wat meteen opvalt, is dat deze DLC veel meer doet dan de vorige, Captain Scarlet and her Pirate’s Booty. Waar je daar nog tijden in de woestijn rondliep op zoek naar vijanden, zijn ze hier niet van je af te slaan. Vervelend? Nee! Het is even een lekkere afwisseling en Mr Torgue’s oneliners maken de zaak ook nog eens ontzettend hilarisch. Natuurlijk zitten er nog de ‘zoek die persoon’ en ‘vind dit item’-missies in, maar ze voelen deze keer niet repetitief aan dankzij leuke nieuwe omgevingen en hilarische poespas. Zelfs als je in een voertuig zit, laat de game je niet met rust door grappige bikers op je af te sturen die nog moeilijker te raken zijn dan je denkt. Heerlijke ‘op het puntje van je stoel-actie’!

Arena’s, loot en collectibles

Naast deze al bekende missies voor de uitgewinterde Borderlands-speler, gooit de gloednieuwe DLC ook nog Arena-gevechten in de mix der awesomeness. Deze zijn moeilijker dan verwacht, aangezien de vijanden echt van álle kanten komen. Ook zijn er aparte race arena’s en heuse objective arena’s. Voor ieder wat wils! Natuurlijk zijn er ook nieuwe collectebles en wapens. Deze zullen niet onderdoen voor wat je al gewend was in het basisspel. Met als aanvulling pittig geschoten plaatjes van Moxxi, de alom bekende barmeid die ook in dit verhaal een grote rol zal spelen. Dit is ideaal voor spelers die de level 50 al gepasseerd zijn en nog zoeken naar de beste loot en wapens, aangezien de vijanden hier van een hoog level zijn en de bosses hele dikke items laten vallen.

De vraag die in elke DLC review natuurlijk vooraan staat (“is het de prijs waard?”), kan nu met een volmondig “ja” beantwoord worden. Je betaalt 10 euro voor een hilarische achtbaanrit die – afhankelijk van je skill level – acht tot tien duurt. Daarnaast krijg je nieuwe vijanden, dikke loot, herhaalbare arena battles en natuurlijk Mr. Torgue zelf. Dus laten we even afsluiten in stijl: GET YOURSELF SKYDIVING OUT OF A ROCKET SHIP WHILE DRINKING A SIX-PACK OF ENERGY DRINKS AND PLAYING A SWEET GUITAR SOLO ON A FENDER STRAT AND GET YOURSELF THIS DLC!

1.
    Daan's avatar

Mooie review Jaimy! 🙂