Review: The Elder Scrolls V: Skyrim

Vermoeid trek ik door de hevige sneeuwstorm. Verzwakt door de reeds geslachte beer strompel ik vooruit, nog steeds een boog in mijn hand houdend. Wolven kunnen immers op de loer liggen. Uit de mist duikt plots een pittoresk dorpje op. Ik slaak een kleine zucht. In dit dorpje kan ik eindelijk de loodzware pelzen verkopen en kan ik rustig even uitrusten in de pub. Tijdens mijn intocht door het straatje klaart de mist op, dorpslieden kijken opgelucht omhoog. Helaas, niet voor lang. Er klinkt een hard gebrul van achter de bergen, mijlenver van het dorp. De ridders van het dorp staan op en trekken, net als ik, hun wapens tevoorschijn. Kinderen vluchten naar binnen, gevolgd door hun ouders. Een enorm gevaarte komt over de bergen aangevlogen, recht op het dorp af. Weer klinkt er een brul, al dan nu harder, veel harder. Het beest vliegt razendsnel op mij en de ridders af en landt plots, pal voor ons, op een gebouw, de pub. Even wordt de chaos verstoord door een opmerkelijke stilte. Enkel de ruisende wind door de bomen en neervallen van de laatste sneeuwvlokjes die zachtjes neervallen op de grond…

De gigantische hagedis ademt hevig, de pijlen strak gespannen op de bogen. Het beest blaast agressief door zijn neus. Een fractie van een seconde later vliegen een tiental pijlen richting het gevaarte op de pub, hij vliegt op en laat de hemel rood kleuren met zijn vuurspuwende bek. Huizen branden, ridders weten niet meer wat te doen als de draak terugkomt voor een tweede ronde. Weer vliegt hij over ons heen. Met een krachtige brul uit mijn eigen mond laat ik het dier neervallen, de bliksem heeft hem geraakt. Toch weet het dier zichzelf weer de lucht in te krijgen voordat ik dichtbij kon komen. Verzwakt probeert de draak terug de bergen in te vluchten. Ik zet een sprint in, achter hem aan. Het ziet er naar uit dat ik dat bezoekje aan de pub uit zal moeten stellen…

Skyrim, mijn nieuwe thuis

Anderhalve week geleden heb ik Eindhoven achter mij gelaten, zelfs van het oord Nederland heb ik niet meer gehoord. Ik woon tegenwoordig in de wereld van Tamriel, in Skyrim, om precies te zijn. Maar al te vaak ploeter ik door de barre kou waar het thuisland van de Nords bekend om staat, op zoek naar draken om te jagen of naar queesten om voor een handjevol goud te voltooien. Mijn nieuwe thuis is echter in rep en roer. De koning van Skyrim is vermoord door een rebel en het land deelt zich op in twee ploegen: de rebelse Stormcloaks en de loyale strijders van The Empire. Hier houdt het echter niet op, want nu de zonen en dochters van Skyrim elkaar de nek omdraaien voor politieke doeleinde, duikt ook de duivelse god Alduin op. Zijn doel? Heel Tamriel vernietigen, te beginnen met Skyrim. Toch voel ik me thuis. Thuis in Skyrim.

Ja, dat is wat The Elder Scrolls V: Skyrim met je doet. Hoe je ook speelt, je zult je thuis voelen in Skyrim. Niet altijd even welkom, mocht je er voor kiezen om een dief of moordenaar te zijn, maar zelfs dan, misschien wel juist dan, voelt Skyrim vertrouwd en zul je merken dat alles wat je doet effect heeft op die immersieve wereld. Of je nu investeert in winkeltjes of ze ’s nachts stiekem beroofd, het gevolg van je acties is te merken. Help je bijvoorbeeld iemand met een klein karweitje, dan zullen ze je sneller als een vriend zien. Misschien volgen ze je wel in je reizen of staan ze je bij in gevechten. Wie weet trouw je wel met deze persoon en trek je met hem of haar in je eigen stulpje!

Maar laten we niet te hard van stapel lopen met fabelachtige romantiek, trouwen heeft natuurlijk weinig prioriteit in Skyrim. Toch is het helpen van mensen een ontzettend leuk tijdverdrijf in The Elder Scrolls V. Overal zul je verhalen horen, geruchten opvangen of geïnteresseerd raken in iemands verhaal. En ja, verhalen zijn er genoeg. Voor het grijpen liggen ze! Niet langer hoeven we tot in den treuren aan elk persoon te vragen of deze ‘geruchten’ heeft, een ergerlijk minpunt aan voorganger Oblivion. Nee, vrijwel iedere non playable character in Skyrim heeft echt zijn of haar eigen achtergrondverhaal. Een verhaal over het nooit vinden van zijn vader, een verhaal hoe de dronkenlap zijn dure ring kwijtraakte, een verhaal hoe een arme kroegbaas aan zeldzame edelstenen moet komen voor een trouwring. Allemaal verhalen waar jij iets op toe kunt voegen! Je zult maar al te vaak door een dorp lopen en per ongeluk een paar kleine queesten tegen het lijf lopen. Al is het maar even een brief naar de buren brengen of het terugvinden van een hond, het is toch een taakje. Een taakje dat je even doet tussen het redden van de wereld of het jagen van draken. Eén ding is zeker, je zult opgeslokt worden door deze bar koude wereld met haar vele diverse inwoners.

Toch is er ook de mogelijkheid om de mensen van Skyrim te laten voor wat het is, en werkelijk alles op eigen houtje te doen. In Skyrim heb je namelijk de mogelijkheid om vrijwel alles dat je kan gebruiken, zelf te maken. Waarom zou je magische drankjes kopen bij een kwakzalver als je ze ook zelf kunt bereiden en waarom zou je een zwaard of een stuk pantser laten maken door een smid, als je het zelf net zo goed kan? Van het mijnen van brokken staal, tot aan het smelten, het smeden en het betoveren van je gereedschap, je kunt het allemaal zelf. Het is zelfs mogelijk om zelf te koken! Het klinkt suf, maar kan erg goed in je voordeel werken, als je natuurlijk over de juiste ingrediënten beschikt. Ik trof mezelf maar al te vaak struinend door kerkers aan, op zoek naar dat laatste ingrediënt wat ik nodig had voor een lekker soepje. Je zou bijna vergeten dat ik die kerker in ben gelopen omdat ik daar een belangrijke sidequest te doen had. Heb je een zwaard met een sterke magische kracht gevonden? Waarom zet je deze niet over naar je favoriete zwaard. Alles kan, de mogelijkheden zijn eindeloos.

Dovahkiin

Genoeg over die kleine karweitjes, want laten we even reëel zijn, hetgeen wat Skyrim episch maakt zijn de brute gevechten. Waar de verhalen van de vele Skyrimse mensen de wereld immersief maken, is het juist de kunst van de combat hetgeen wat The Elder Scrolls V ontzettend bruut maakt. Dat de bewegingen vloeiender zijn ten opzichte van Oblivion en dat toffe finishing moves toedoen aan een mooi gevecht, dat is duidelijk. Maar waar Skyrim natuurlijk echt punten op scoort, dat zijn de magistrale draken en hun achterliggende cultuur. Draken kunnen op willekeurige plekken opduiken om dorpjes te overvallen, al houden sommige zich ook ver van de beschaving, hoog op de bergen. Sommige draken gaan af en toe zelfs op lunchtochtjes uit, waarbij ze zonder problemen mammoeten van de grond trekken om op te peuzelen. Een heerlijk schouwspel om te zien. Maar waar ze ook zitten of wat ze ook doen, één ding is zeker. Een gevecht met een draak aangaan is een dappere zet en leidt vrijwel altijd tot een gaaf en divers gevecht. Vuur schiet in overmaat door de lucht en jij zal als speler al je trucjes en vaardigheden toe moeten passen om de draak te overmeesteren.

Hoewel de gevechten met draken vaak pittig zijn, ben jij als speler wel de aangewezen persoon om draken te slachten. In Skyrim ben je namelijk als één der weinigen een zogenaamde ‘Dragonborn‘ (ookwel ‘Dovahkiin’). Jij hebt de mogelijkheid om te schreeuwen in de taal der draken. Je kunt de zogenaamde ‘Shouts’ of ‘Thu’um’s’ oproepen: een speciale kreet die enkel de Dragonborn kunnen beheersen. Van het wegduwen van omstanders of het oproepen van bliksemschichten, tot aan een ongemakkelijke klank die tegenstanders op het verkeerde been zet. Voor elk soort speler is er wel een bepaalde Shout die hij goed kan gebruiken. Het enige wat je nodig hebt om hem te gebruiken zijn de juiste woorden en een ziel om deze woorden uit te kunnen spreken. De woorden zul je vinden in oude ruïnes en tempels. De ziel? Ja, die moet van een draak komen. Jagen zul je dus, die uit de kluiten getrokken reptielen zijn jouw prooi!

Pracht en praal

Van de majestueuze beweging van een draak tot aan de hoge bergpieken waar hij vanaf kwam gedaald, je zult versteld staan van de pracht en praal van Skyrim. Zoals eerder al gezegd zien gevechten er al oneindig veel beter uit dan in zijn voorganger, maar daar houdt het niet op. Ook gezichten, textures, de natuur en het berijden van een paard zien er stukken beter uit. Wat Bethesda geflikt heeft met onze consoles en onze hardware, het is me onduidelijk. Wel duidelijk is dat Skyrim er fantastisch uitziet, zelfs met een wat verouderde PC en de inmiddels wat oude hardware van de Xbox 360. De Creation Engine waar Skyrim op draait is ongetwijfeld een pareltje! Je zult versteld staan van de prachtige omgevingen en kleine toevoegingen zoals willekeurig gerenderde wolkenparen en weersomstandigheden.

Toch, heb ik wel een kleine tip voor console gamers. Zorg dat je Skyrim op de harde schijf van je console hebt staan. Dit verhelpt ontzettend veel laadtijden en laat het spel vele malen vloeiender lopen. Dit is natuurlijk amper als een minpunt aan te merken, aangezien het al wonderbaarlijk is dat Bethesda het voor elkaar heeft gekregen de enorme wereld van Skyrim op één DVD te krijgen en dat gamers, zelfs met een goedkoper systeem, ook kunnen genieten van de heerlijke grafische kracht van Skyrim. Het moge duidelijk zijn: iedereen mag genieten van de vijfde Elder Scrolls.

Wat kan er nog gezegd worden over Skyrim? De muziek is ronduit briljant, het land is prachtig en de sfeer is meer dan episch. Zelfs de replaywaarde ligt heerlijk hoog door alle (willekeurige) evenementen en nieuwe queesten die zich voordoen in de wereld. Wellicht is enkel als addertje onder het gras, de vergelijking met voorganger Oblivion aan te stippen. Ten opzichte van het eerdere deel is het natuurlijk een hoop overgeheveld naar het nieuwe deel, veel is verbeterd, maar hier en daar herkennen we misschien toch net iets te vaak de bekende structuur terug van queesten die we kennen uit Oblivion. Ga de dungeon of tempel in, haal er iets uit en neem het mee naar je opdrachtgever. Natuurlijk wordt deze structuur vaak in een origineel jasje gestoken, maar naar mijn idee schemert hij net iets te vaak door. Volg je me niet? Na een sidequest of tien begin je de structuur dan waarschijnlijk wel te herkennen, waardoor je net iets te vaak al weet hoe het verloop van je missie zal gaan of wat er gaat gebeuren. Natuurlijk zonde, maar het doet amper afbreuk aan een geweldig spel.

Want ja, The Elder Scrolls V: Skyrim is een spel uit duizenden. Een RPG die zich zonder twijfel tot de beste van zijn soort mag rekenen. De wereld is prachtig, de wereld is groots en er is genoeg te beleven. Of je nu de wereld wilt redden van de ondergang, een genadeloze moordenaar wilt zijn of als je nu gewoon de alledaagse man in Skyrim een handje bij wilt staan. Je zult verzonken raken in de epische realiteit die ‘Skyrim’ heet. Op den duur zul je iets toevoegen aan de verhalen van een ander, misschien ontneem je iemand wel iets of verander je het leven in Skyrim drastisch. Hoe dan ook, je zult je eigen verhaal creëren. Het verhaal van een Dragonborn, het verhaal van jou.

Nu, zonen en dochters van Skyrim… Laten wij allen bijeenkomen, genieten van een goede pul Skyrims bier en de game opstarten. Tezamen Shouten wij:

FUS RO DA!

• Epische sfeer
  • Immersieve wereld
  • Brute combat
  • Draken! Draken! Draken!
  • Draait heerlijk op veel soorten hardware

• Lijkt soms iets te veel op Oblivion

9.9

1.
    squidgyboy's avatar

ik speel hem nu sinds dinsdag en hij is erg verslavend er zijn zoveel dingen te zeggen over deze game maar dan verraad ik het verhaal voor iedereen …..voor mij krijgt deze game een dikke 10 …

goede review trouwens…. 8)

2.
    ms13694's avatar

Kan iemand mij vertellen hoe laat hij in Nederland op steam unlocked?

3.
    jwgreece's avatar

mooie review !als me loon in overgemaakt haal ik hem meteen

4.
    Alfa Warrior's avatar

martinschoon schreef, "Kan iemand mij vertellen hoe laat hij in Nederland op steam unlocked?"

Te laat!

Moet … skyrim… nu …. spelen..

Leuke review, moet alleen zelf het spel nog spelen, maareh Heb je hem al uitgespeeld?

5.
    Ment@l's avatar

Ik heb hem ook sinds dinsdag, zag m ineens liggen bij de free record shop op station utrecht. die zijn er altijd vroeg bij! iig voor mij een dikke 10+

6.
    Ika Q's avatar

Speel het nu al een paar dagen de echte minpunten zijn toch wel de laadtijden en de framerate dat soms achteruit gaat. Maar verders is dit zeker mijn game van het jaar. 8)

Edit: Nog 1 kleine nadeeltje, je companions of tijdelijke teamleden kunnen soms in de weg zitten. Vooral als je als mage of marksman bent kunnen ze wel eens voor de vijand gaan staan wat soms wel irritant is.

7.
    Hitman047's avatar

Prachige review van een geweldige game. 😉

Ik heb net mijn Collectors Edition binnen gekregen, en ik snap nu eindelijk waarom die zo duur was: De mooiste CE die ik ooit in mijn handen heb gehad, en zn prijs nu al dubbel en dwars waard. En dan moet ik nog beginnen aan de game zelf. Ik ben er van overtuigt dat die mijn hoge verwachting meer dan waar gaat maken.

FUS RO DAH! (

8.
    ms13694's avatar

De steam countdown balk en die op deze site verschillen, hoe laat unlocked hij in NL?

9.
    Alfa Warrior's avatar

martinschoon schreef, "De steam countdown balk en die op deze site verschillen, hoe laat unlocked hij in NL?
    "

Je moet die van steam aanhouden, dat is het gene waar je hem op gaat spelen – niet GN.

10.
    R1chardTM's avatar

De counter op GN telt af naar 11-11-11 en niet de unlock tijd op Steam. 😉

11.

Overigens is de unlocktime van steam ook niet altijd te vertrouwen bij games die niet van Valve zelf komen. Zo is de timer bij bijv. Red Orchestra 2 meerdere keren verandert of stond stil op 0.00:00 terwijl de game nog niet uit was.

Ik begin nu wel serieus te twijfelen om Skyrim te kopen, hoe meer ik er van zie/lees des te meer ik hem wil hebben. Maar er zijn nog zoveel games die ik wil kopen/nog moet spelen. Het leven is hard als gamer. 🙁

12.
    Alfa Warrior's avatar

mr.black schreef, " Maar er zijn nog zoveel games die ik wil kopen/nog moet spelen. Het leven is hard als gamer. 🙁 "

Enigste die je nodig gaat hebben om dit jaar door te komen zijn: BF3, Skyrim, AC: Revelations (als je daar om geeft), de rest haalt mijn Seal of Approval waarschijnlijk bij verre na niet.

13.
    Ken2BE's avatar

Nu wil ik hem ook, ik was deze namiddag nog in de bart smid. Maar tot mijn spijt heb ik hem toch nog niet meegepakt 😥

14.
    fdennis's avatar

Sinds gisteren mee bezig geweest echt zo vet. Mijn ps3 is alleen wel 2 keer vast gelopen gelukkig was het net opgeslagen maar toch vervelend dst was isteren overigens vandaag geen last van gehad. Heb de collectors editie besteld en die was het geld meer dan waard de doos was net zo hroot als die van de ps3 en kreeg er een prachtige boek bij met een draak die groter is dan het lijkt op internet. Echte aanrader als je het erover hebt.

15.

Alfa Warrior schreef, "

”mr.black” schreef, " Maar er zijn nog zoveel games die ik wil kopen/nog moet spelen. Het leven is hard als gamer. 🙁 "

Enigste die je nodig gaat hebben om dit jaar door te komen zijn: BF3, Skyrim, AC: Revelations (als je daar om geeft), de rest haalt mijn Seal of Approval waarschijnlijk bij verre na niet."

AC; Revelation haal ik sowieso niet, AC2 ligt hier nog altijd half uitgespeeld. BF3 heb ik hier uiteraard al liggen. Als ik dit jaar nog games ga kopen worden het Anno 2070, Batman Arkham City en/of Skyrim. 🙂

16.
    MoonLight's avatar

Kan niet wachten!! 😀 Nog één dag!!

17.
    nickykolkie's avatar

Ik heb het spel en ik kan je vertellen het is GEWELDIG!!!!!! 😀

18.

”Hitman047″ schreef, "FUS RO DAH! (

Haha, ja ik let wel goed op dat soort correcties van lezers, deze was speciaal voor jou. 😉

19.
    Hitman047's avatar

Hehe, dat dacht ik al. 😛

Ik waardeer je oplettendheid. 😉

20.
    MaxDamage_NL's avatar

FFFFFFFUUUUUUUUUUUU!!!
    Ben blut
    😥

Maar sinds wanneer verzend Wehkamp te vroeg, meestal verzenden ze games te laat, rva_96, weet niet wat z’n naam nu op het forum is(hij had ‘m verranderd), speelde ‘m gister al.

21.
    FishHookz's avatar

9.9 en terecht 😉

22.
    Lazar93's avatar

En GN leuk dat jullie op het hoesje staan 🙂
    Heb hem ook sinds dinsdag en wat een prachtspel! en die draken zijn soms inderdaad verdraaid lastig ( de wilde draken dus niet die quest draken )

23.
    Bones's avatar

Ik hem zaterdag ff kopen, heb nog een paar recent gekochte games liggen die ik erop in wil ruilen. 😉

Ik ben benieuwd.

24.
    freakTW's avatar

echt een zalig spel ! echt de moeite waart heb hem al van dinsdag en ben nog lang niet klaar met dit spel een topper 😀

25.
    Cirdan's avatar

Prachtig spel! Ik zat zwaar te twijfelen op welke console ik hem wou kopen. Ik koos voor de PS3 boven de PC.
    Ik vond Oblivion heerlijk spelen op mijn PS3 en daarom wil ik Skyrim ook erop spelen.
    De wereld ziet er prachtig uit en de spanning, vrijheid en alles eromheen is gewoonweg mooi!
    Dit wordt denk ik mijn spel van het jaar.

26.
    Fabianb's avatar

DANGER – SPOTTED: RPG screen 12.

27.
    desxeon's avatar

Zeer nette review!

Het heeft me helemaal overtuigd om deze game te gaan halen.:)

28.
    irapi's avatar

Heb net de CE binnen en ik moet zeggen: prachtig gewoon! Vooral dat artbook, echt heel goed materiaal en erg groot. De draak is ook vet, jammer genoeg is het brok steen waar hij op staat plastic en voelt het wat goedkoop aan. Ook de map is vet. Enige probleem is dat hij bij mij vastloopt bij new game oftewel ik kan het niet spelen 😕 . Hopen dat ze dit snel patchen.

29.
    Overload14's avatar

Vandaag is mn sociaal leven zon beetje gestorven door dit spel.. Et was echt een verassing dat ie vandaag al gewoon in de winkel lag en het is echt een topgame !

30.
    Diede's avatar

Lijkt soms iets te veel op Oblivion

[ ] computes

31.
    Tha Destiny's avatar

Cijfer is te hoog imo, Skyrim is een topgame maar een cijfer als een 9,9 zou in mijn ogen alleen aan een game gegeven mogen worden die echt wat nieuws doen.

32.
    nickykolkie's avatar

Tha Destiny schreef, "Cijfer is te hoog imo, Skyrim is een topgame maar een cijfer als een 9,9 zou in mijn ogen alleen aan een game gegeven mogen worden die echt wat nieuws doen. "

Als je heel veel plezier in een game hebt die zo goed is waar je helemaal ingezogen wordt dan verdient het zo’n cijfer. En het boeit mij dan echt niks of het nou een nieuw is of niet daar gaat het meestal niet om. 🙂

33.

Cijfers zijn overrated. Lees de review en kijk of je het daarmee eens bent. Ik kan me niet druk maken om een cijfer. Of het nu een 8, 9 of een 9,9 is, het is sowieso duidelijk dat Skyrim gewoon een erg goede game is. 🙂

34.
    KSnK's avatar

Ik heb het spel sinds dinsdag en ben het met Destiny eens, het hoort geen 9.9 te krijgen. Het is een ongelooflijk goede game en ik word er ook ingezogen, maar een 9.9 is te veel. Hoogstens een 9.5..
    Ik vind de map ook wat onpraktisch. Mooi, maar ik heb nu al een aantal keer gehad dat ik ergens naar fasttravelde, dat helemaal niet dicht bij m’n uiteindelijke bestemming lag, dat leek op de map alleen maar zo door de bergen. En ik was in Oblivion ontzettend fan van Alchemy. Het nieuwe concept is een leuk idee, maar ik vind het niet zo goed werken; als je zeldzame/dure ingrediënten hebt, wil je die niet verspillen…
    Ach, het blijft een ongelooflijk goede game en hij is zeker het 4/5 jaar wachten waard!

35.
    ms13694's avatar

Heel goede game!

36.
    Zeeha's avatar

een 9,9 is een terechte score :). een spel is nooit perfect voor mij! mooie review 🙂

37.
    tijn80's avatar

Het lijkt mij wel een mooi spel, maar ik ben niet zo’n fan van de first person-view. Is het ook mogelijk om de game zo in te stellen dat je in third person-view speelt? Ik zie dit namelijk wel in sommige filmpjes terugkomen.

38.
    LHH's avatar

aaarghh waarom is m’n geld nu op 😥

39.
    KSnK's avatar

”tijn80″ schreef, "Het lijkt mij wel een mooi spel, maar ik ben niet zo’n fan van de first person-view. Is het ook mogelijk om de game zo in te stellen dat je in third person-view speelt? Ik zie dit namelijk wel in sommige filmpjes terugkomen."

Ja, dit is mogelijk 😉

40.
    Steen's avatar

IK GA HEM VANAVOND EINDELIJK HALEN 😆 😆

41.
    Morgaro's avatar

ik deed mee aan de skyrim prijsvraag hier maar wanneer krijg ik reactie of ik iets gewonnen heb? 😳 😳

42.
    toqeer's avatar

omg deze game word zo vet ga hem morgen halen 😆

43.
    gatemaster64's avatar

de mijne voor pc lagt ligt niet aan mijn video card 😥 😡 😡

44.
    Steen's avatar

Ik zag jullie op de achterkant can het hoesje staan EPIC!!! jullie hebben de eer gehad om als “enige” op de achterkant te staan nogmaals EPIC!!!!!! 😆

45.
    Bones's avatar

Prima review, het heeft me vannacht een paar uurtjes slaap gekost en dat zal Skyrim me de komende tijd nog we vaker kosten.
    Wat een fantastisch mooie game. 🙂

46.
    BobbyRex's avatar

prachtige game!

47.
    ReinsNL's avatar

Zeer mooie game maar ik vindt de AI niet echt lekker.
    ook kun je soms Questen die zo maar in het midden beginnen.

Main story uitgespeeld.
    Zeer mooi en zeker het geld waard.

Nadeel is net als met vele andere games dat je een compleet kant van de map niet in komt met de main story. Ga nu verder met de side missies en kijken wat daar te beleven is 😀

48.
    Batavier's avatar

Heerlijk spel. Kon nog net de laatste uit het schap vissen bij Intertoys. Moest van m’n VVV-bonnen af. 🙂

Natuurlijk gekozen voor de PC-versie, alhoewel Xbox360 ook nog zou kunnen. Maar ja, met een Xbox controller op de PC gaat ook. Best of both worlds. 🙄

Goeie review, maar wat ik mis: naast het Oblivion gevoel heb er ook een Fallout 3 gevoel bij. Level up geluid is hetzelfde, camera standpunten zijn hetzelfde. En ook hoe het terrein is opgebouwd lijkt er wel veel op. Zeker na (te) veel uren in Fallout 3 en Fallout: New Vegas (+ DLC) is dit best duidelijk. Is geen groot nadeel, maar het is er wel.

49.
    JopperX9's avatar

Goede review, wat ik wel mis is dat er niets over het feit dat Skyrim de goede kanten van Morrowind en Oblivion combineert gezegd wordt. Terwijl het wel wordt vergeleken met Oblivion. Maar goed, niet iedereen heeft Morrowind gespeeld.