PROTOTYPE

PROTOTYPE is bruut, bloederig en heerlijk extreem. De game is echter verre van perfect. Welk gevoel overheerst na afloop, lees je in deze review…

In de praktijk

PROTOTYPE draait om Alex Mercer, een man die geïnfecteerd is door een gevaarlijk virus en daardoor nogal wat handige mogelijkheden heeft. De rode draad van het verhaal is echter dat je je geheugen kwijt bent en graag wil weten wie ervoor heeft gezorgd dat je besmet bent geraakt en wie daarvoor moet boeten. Een verhaal vol intriges, complotten en verraad lijkt zich te ontvouwen…

Lijkt, want in de praktijk komt er van het verhaal bijzonder weinig terecht. De tussenfilmpjes zijn vrij matig, vaak ook nog erg kort en de game kan er niet voor zorgen dat je echt geïnteresseerd blijft in de verhaallijnen. Moeten we dat erg vinden? Nee, absoluut niet! Als je één les kunt leren van PROTOTYPE, dan is het wel dat hele lompe, gewelddadige gameplay nog altijd voor ontzettend veel vermaak kan zorgen.

De basis

Aan het begin van PROTOTYPE krijgen we even een kleine missie, waarbij veel van Alex’ krachten te gebruiken zijn. Zodra het verhaal echt begint, gaan we een aantal dagen terug in de tijd en moet je Evolution Points (EP) verdienen om nieuwe vaardigheden vrij te spelen. Door missies te voltooien, zijmissies te spelen, schade aan te richten en vijanden om te leggen kan je allemaal EP verdienen en binnen de kortste keren komen er steeds meer vette mogelijkheden bij.

Alex heeft om te beginnen diverse handige vaardigheden, zoals een erg goed atletisch vermogen, waarmee je tegen elk gebouw op kunt rennen, hard kunt sprinten en hoog kunt springen, en de gave om mensen te absorberen. Door mensen te absorberen kun je hun gedaante aannemen, wat handig is om even niet al teveel op te vallen of om ergens stiekem binnen te dringen. Soms dien je namelijk het hoofdgebouw van een militaire basis te infiltreren en dit kan alleen als je eruit ziet als de leider van de basis. Even stiekem ergens een soldaat absorberen zodat je de basis in mag en vervolgens stilletjes de leider absorberen is dan het handige recept voordat het feest kan beginnen.

Alex kan niet alleen zijn volledige gedaante veranderen, maar ook heeft hij de mogelijkheid om zijn armen en handen in diverse wapens te transformeren. Van vlijmscherpe messen en een lange zweep tot een lompe knots om mee te rammen, van alles is mogelijk. In de praktijk blijken vooral de alternatieve aanvallen zeer praktisch, waarbij je op zeer vette wijze spiesen uit de grond kunt laten schieten of zelfs vanuit de lucht met keiharde precisie dwars door een tank heen kunt beuken.

Kracht van de game

Een persoonlijke favoriet zijn toch wel de devestators, enorm brute acties waarbij vrijwel alle vijanden in een straal van twintig meter omgelegd worden. Deze acties zijn alleen te gebruiken als de levensmeter van Alex extreem gevuld is. Deze kan je met enkele upgrades dusdanig uitbreiden dat je tot wel drie devestators achter elkaar kunt uitvoeren, met ongekend veel bloed en afgehakte ledematen als gevolg. Ook de mogelijkheden die je hebt om te rennen en later ook om stukjes te zweven zorgen voor een prettig gevoel van vrijheid, al gebruik je het eigenlijk vooral om zo snel mogelijk naar een nieuwe missie te gaan.

Hier komt ook zeker een minpunt van PROTOTYPE om de hoek kijken, want je bent constant bezig met het upgraden van je vaardigheden en het voltooien van missies, die eigenlijk steeds weer resulteren in massale slagvelden en veel lompe actie. Niks mis mee aan de ene kant, want op dat vlak ligt ook zeker de kracht van de game, maar het zorgt er wel voor dat de herhaling en wellicht zelfs verveling sommige mensen teveel wordt.

Ontwikkelaar Radical Entertainment heeft dit nog iets proberen op te vangen met zijmissies, zoals het omleggen en absorberen van bepaalde personen, waarmee je nieuwe wapen- of voertuigvaardigheden kunt verdienen, of time trials, waarbij je bepaalde routes door de stad zo snel mogelijk moet afleggen. De meest interessante vaardigheden speel je echter gewoon vrij met de hoofdmissies en je komt ook vrijwel niet in de verleiding om de vrije spelwereld te gebruiken om optionele missies te spelen. Dit zou je nog wel kunnen doen nadat je de game hebt uitgespeeld, al is het dan wellicht boeiender om het verhaal nogmaals te beleven, maar dan met alle upgrades die je tot dusver hebt vrijgespeeld. Bij gebrek aan een multiplayer en verdere uitdaging kan dit de speelduur nog iets oprekken, want met zeven à acht uur spelen heb je het einde wel bereikt als je vooral voor de hoofdmissies gaat.

Een ander voorbeeld van het missen van het doel in de game is de Web of Intrigue-functie. Door speciale personen te absorberen kun je bepaalde gedachten reconstrueren en steeds meer achtergronden van het verhaal krijgen. Je wordt echter totaal niet aangespoord om dit te gebruiken, laat staan dat je zelf de behoefte zou hebben om alle extreme actie te onderbreken om verbanden te leggen en oninteressante filmpjes te bekijken. Het is een zwakke poging om voor wat diepgang te zorgen, terwijl een game als PROTOTYPE dat gewoon niet nodig heeft.

Conclusie

PROTOTYPE is voor mij overduidelijk een bijzonder lekkere snack. De gameplay is ontzettend vet, met heel veel heerlijke acties om vrij te spelen die elk op een nog brutere wijze mensen, mutanten en soldaten om zeep helpen. Of je dit nou doet met de heerlijke devestators, door ze in stukken te hakken, door ze aan spiesen te rijgen of door een helikopter uit de lucht te slingeren… het is allemaal puur genieten.

We kunnen er echter niet omheen dat het allemaal aan de korte kant is, missies veelal op hetzelfde neerkomen en elke vorm van diepgang ontbreekt. De zijmissies zijn overbodig, de verhaallijn komt helaas amper uit de verf en na het uitspelen van de game kan je hooguit terugvallen op de mogelijkheid om alles nogmaals te doen, maar dan met al je vrijgespeelde krachten vanaf het begin.

In de inleiding stelde ik al de vraag welk gevoel na afloop overheerst en bij mij is dat zonder meer het genieten van de brute, bloederige en extreme actie. Ben je iemand die perfectie in een game zoekt, dan kan PROTOTYPE je wel eens teleurstellen, maar ik weet zeker dat genoeg mensen op een heerlijke snack zitten te wachten.

  1.   
    /DareDevil's avatar

    ”XTR17″ schreef, "Ziet er mooi uit, misschien toch maar eens de volgende maand dit spel halen."

    Sorry hoor maar dit zijn geen mooie graphics. Wel vette gameplay maar echt geen must have. er zijn al 9 andere games die eind 2009 en begin 2010 uitkomen.

  2.   
    Cirdan's avatar

    Ik heb dit spel gespeeld bij een maat van mij, en damn, wat leek dat veel op een spiderman game. Alles in de stad lijkt op elkaar, de gebouwen zijn foei, en foei lelijk. Lijkt wel behang dat op een betonnen muur zit. Verder zijn er heel veel taxi’s, weinig afwisseling.
    Maar….. de actie is echt vet, daar heb ik echt lol mee gehad. Keihard slashen en kraters maken 8)

  3.   
    Maffia173's avatar

    Ik heb de game maar de graphics zijn inderdaad gewoon slecht vind ik.
    Het enige mooie wat eruit ziet is als Alex transformeert naar een disguise ofzo

  4.   
    Ika Q's avatar

    Heb het spel al een tijdje voor me PC, de krachten zijn zeker bruut. En dat is eigenlijk al de enige wat belangrijk is in Prototype. De missies zijn best saai, want je doet eigenlijk niks anders dan dingen kapot maken en mensen opzuigen en de side-missies zijn gewoon niet boeiend genoeg. Prototype is gewoon echt tof als je al je krachten heb en daarmee gewoon chaos in de stad maakt, wat gewoon behoorlijk verslavend is.

  5.   
    nickykolkie's avatar

    ik weet niet of ik hem nu nog wil kopen

  6.   
    Dy-88's avatar

    Ika Q schreef, "Heb het spel al een tijdje voor me PC, de krachten zijn zeker bruut. En dat is eigenlijk al de enige wat belangrijk is in Prototype. De missies zijn best saai, want je doet eigenlijk niks anders dan dingen kapot maken en mensen opzuigen en de side-missies zijn gewoon niet boeiend genoeg. Prototype is gewoon echt tof als je al je krachten heb en daarmee gewoon chaos in de stad maakt, wat gewoon behoorlijk verslavend is."

    Daarom hebben ze in de ”toturial” alle krachten laten zien. Dan krijg je de neiging om door te spelen 😉

    Eigenlijk is het een overgehypte toffe game die eigenlijk alleen goed is om de brute krachten 😛

  7.   
    perryv's avatar

    echt een vet spel

  8.   
    GameAC's avatar

    Te doen.

  9.   
    TheDouble's avatar

    jammer dat niemand de moeite neemt om dat web of nogwat te voltooien.
    als je daar af en toe wat aan doet heeft het egt wel een toevoeging aan het spel. het maakt je nieuwsgierig. bv absorbeer je herinneringen over rood spul, dat later terug komt. en de stad hope wat ook wel interessant is. het voegt wat toe aan het verhaal.

    vond de grafics wel zwaar tegenvallen en wat niet veel word opgemerkt maar ik vond het geluid ook matig, zonder subtitels waren veel conversaties niet echt te volgen. maar kan aan mij liggen.

  10.   
    LouisvanGaal's avatar

    Zier een hard uit lijkt een top spel nu zelf eerst spele:D

  11.   
    MarijnPF's avatar

    Het is een leuk spel maar ik vind de graphics niet zo up to date meer.

  12.   
    LennardF1989's avatar

    Ik ben het geheel oneens met deze recentie, even vooraf: Graphics boeien mij niks, ik wil gameplay.

    Ik vind de opbouw van het spel geweldig en zal uitleggen waarom.

    Zoals gezegd begin je in de toekomst, je weet niks van het verhaal en er heerst totale chaos, een teaser wat Alex allemaal kan.

    Even later wordt je 18 dagen terug in de tijd gegooid, al je krachten die je net uitbundig heb kunnen playtesten zijn weg en weet je nog steeds niks van het verhaal.

    Een nieuwe tutorial volgt en ditmaal komt ook “The Web of Intrigue” erbij kijken. Van de eerste paar filmpjes wordt je nog steeds niet veel wijzer, maar het mooie van die filmpjes is juist dat je langzamerhand een beeld begint te vormen van wat er zich voor jouw afspeelde en wat er zich op dit moment afspeelt (gewoon door ze terwijll je speelt niet te skippen maar ECHT te bekijken). Het mooie van dit spel is is dat je eigenlijk niet weet wat er nu precies aan de hand is en je de hele tijd met vragen zit, het is dus bijna een filmische ervaring.

    Een ander mooi aspect van de game is dat je niet je krachten van het één op andere moment krijgt, maar je hier ook daadwerkelijk moeite voor moet doen. Daarnaast is de opbouw van het game eigenlijk heel logisch, want telkens als je denkt WEER dezelfde figuren in de pan te moeten hakken met kracht XYZ, komt er een nieuw character in beeld welke nog sterker en nog slimmer is dan de vorige. Ik heb zelf gemerkt dat missie 1 tot en met 5 erg simpel was, maar vanaf 6 lijkt het net of de AI steeds slimmer wordt (naast een aantal bugs, maar die buiten beschouwing gelaten).

    Ik heb er nu 8 uur ingame opzitten (inclusief free-roaming en sidemissions) en zit ongeveer op de helft van alle missies. Nu het verhaal me steeds duidelijker wordt, word ik steeds benieuwder hoe dit gaat aflopen.

    Veel mensen heb ik al PROTOHYPE horen zeggen, maar in tegen stelling tot de vele teleurstellende echt overhypte games, vind ik dit vooralsnog één met de beste opbouw van een verhaal van de laatste tijd.

    PROS:

    – Je wordt midden in een verhaal gegooid wat je niet kent en moet er zelf achter zien te komen

    – Het verhaal laat je constant met vragen zitten waardoor je door wilt blijven spelen

    – Upgrades (ook wel je “krachten” genoemd) vereisen moeite om gekocht te kunnen worden, daarnaast worden ze steeds duurder en moet je steeds zorgvuldiger kiezen welke voor jouw speelstijl prioriteit heeft.

    – AI wordt steeds slimmer (voor het gevoel) en steeds meedogenlozer (in het begin zijn ze relatief “aardig tegen omstanders, later worden ze agressief en doen ze alles om je te pakken).

    – Worden telkens nieuwe tegenstanders geïntroduceerd naarmate je progressie maakt, dacht je echt dat het bleef bij slechts een hunter en een zombie?

    – Worden telkens nieuwe upgrades geïntroduceerd naarmate je progressie maakt (met een EP-cheat kun je in het begin dus niet alles meteen kopen, je moet echt flink doorspelen alles beschikbaar te krijgen).

    – Sidemissies zijn wat repetief, maar wel grappig als je even geen zin hebt in een missie (een missie duurt al gauw 20-30 minuten), vooral de “Kill Frenzy”-achtige sidemissies zijn erg leuk en kunnen zeer frusterend zijn 😛

    – Gore = Goed

    CONS:

    – AI in free-roaming is soms achterlijk (spring letterlijk voor hun neus op de grond en ze weten nog niet wat er gebeurde of wie het deed, terwijl meteen de alarmbellen zouden moet gaan rinkelen), dit maakt het spel helaas net iets te makkelijk.

    – Heeft meer video-settings nodig, met een beetje tweaken draait ie makkelijk op een 1900Mhz Dual Core.

    – Er is wel eens een vastloper (vooral tijdens overgangen van scenes)

    – Geluid is ZEER zacht en moet met een oortelefoon beluisterd worden om hoorbaar te zijn

    Een leuke vraag om over na te denken trouwens, hoe voelt degene die geconsumed wordt zich :P?

  13.   
    Slayer61's avatar

    Goede: Het spel is echt extreem verslavend. Met de krachten die je hebt kan je gewoon echt zoveel chaos creeren, zoiets heb ik nog nooit in een spel gezien. De krachten die hebt hebt zijn ook echt fantastisch, van Klauwen tot slinger arm enz.

    Slechte: Ik vond het verhaal lijn niet echt interessant, en God, wat ziet dit spel er lelijk uit. 😛
    En met die targeting-systeem werkt ook niet echt goed, wil je bijv. op een hunter mikken om een auto in zijn gezicht te smijten, mikt hij op de tank terwijl dat hunter je alle straten van New York van dichtbij laat bekijken.

  14.   
    amine98324's avatar

    welke game moet ik nou halen?wolferine of deze? pff kan niet kiezen

  15.   
    xwmk's avatar

    ik heb deze game dan neit officiel maar soort van iligaal maar het is echt een aanrader want ik heb gespeeld het beeld is perfet allen geluid is beetje zagt maar dan moet jeje geluid gewoon wat harder zetten het is echt een aanrader is zou komen als ik jullie was echt beste game ever 😀

  16.   
    Teunb's avatar

    Hij valt mij tegen…

  17.   
    Topsor's avatar

    Mm… het is wel grappig dat ‘vliegen’ en gewoon lekker lomp doen in zo’n stad, maar valt tog tegen. Ik houd zelf nogal van rijden in voertuigen, vliegen in heli’s en dergelijke en dat mis ik wel een beetje in zo’n game met heel veel auto’s en heli’s. Graphics zijn matig, maar speelbaarheid is wel goed. Voor de rest, een leuke tussedoor voor de grote games eind dit jaar 😛

  18.   
    Jesse487's avatar

    Ik ben het dus niet echt eens met deze review. Vind het zeker wel echt een vette game. De verhaallijn bevalt me goed, er vouwt zich een beladen, interessant verhaal uit.
    En over dat Web of Intrigue, dat je niet aangespoort zou worden, is ook niet echt waar. Ik heb bv. de hoofdmissies al uitgespeeld en ik ben nu aan het freeroamen en continu opzoek naar die herinneringen, omdat ik het hele verhaal wil weten.

    Echt een aanrader 😉

  19.   
    ChielB's avatar

    Dat is natuurlijk heel persoonlijk of je er meer mee wilt doen, maar gedurende het spel word je nauwelijks in het verhaal gezogen of stuurt het spel je iets meer in de richting om wat met alle achtergronden te doen. Het is dus meer een gemiste kans in mijn ogen. Van “waar of niet waar” is dus ook geen sprake. 🙂

  20.   
    Maffia173's avatar

    xwmk schreef, "ik heb deze game dan neit officiel maar soort van iligaal maar het is echt een aanrader want ik heb gespeeld het beeld is perfet allen geluid is beetje zagt maar dan moet jeje geluid gewoon wat harder zetten het is echt een aanrader is zou komen als ik jullie was echt beste game ever 😀 "

    Wow, volgens mij heb jij een verkeerde game voor je, het beeld een 10 geven?
    En tjah ik vind het een goed spel, maar echt niet de beste game ever

  21.   
    martyntjee's avatar

    ik heb iedergeval gezien op een paar gameplay trailers en video reviews dat de gameplay echt heel tof is maar de grapics zijn echt heel erg slecht : nog men twijfels of ik deze ga halen:)

  22.   
    gamemaster951's avatar

    Deze game is veel beter dan de games die nu uitgekomen zijn zoals red faction:guerilla.
    en het is de eerste game waarin je vijanden kan absorberen en sprinten tot je op de top van een wolkenkrabber zit .
    en er zijn sukkels die beweren dat prototype maar niks is en sukkels weten niet wat een vette game is .

  23.   
    PhYrE's avatar

    Ik heb bijna niks negatief hier over te zeggen.
    Het spel speelt vlot en zit vol met vette actie!
    Dit is echt wel een must have!!!

  24.   
    Lisa_Cooper91's avatar

    ik snap de negatieve reacties hier niet echt…
    zelf geniet ik ongelooflijk van de game en naja, de graphics zijn niet waarvan je zegt fantastisch, maar het is zeker niet slecht!
    en vergeet niet de muziek op de achtergrond 8) 8)

    zelf vind ik het erg geslaagd… en ik kan me gewoon zelfs al vermaken met het rondrennen door de stad 😀 mensjes meesleuren naar de top van een gebouw…
    ach ik vind het heerlijk, dat brute gedoe <3 😳

  25.   
    nielo345's avatar

    de 2de missie is echt zo lastig heb hem net gehaald

  26.   
    Rickass93's avatar

    Ik vind het verhaal toch echt wel vet hoor. Ik kon niet van de missies afblijven. Bleef maar doorspelen! Hij is idd wel erg kort. Vrijdagavond gekocht, gisteravond uitgespeeld.

  27.   
    Dotz's avatar

    ”LennardF1989″ schreef, "Ik ben het geheel oneens met deze recentie, even vooraf: Graphics boeien mij niks, ik wil gameplay.

    Ik vind de opbouw van het spel geweldig en zal uitleggen waarom.

    Zoals gezegd begin je in de toekomst, je weet niks van het verhaal en er heerst totale chaos, een teaser wat Alex allemaal kan.

    Even later wordt je 18 dagen terug in de tijd gegooid, al je krachten die je net uitbundig heb kunnen playtesten zijn weg en weet je nog steeds niks van het verhaal.

    ………………….

    – Geluid is ZEER zacht en moet met een oortelefoon beluisterd worden om hoorbaar te zijn

    Een leuke vraag om over na te denken trouwens, hoe voelt degene die geconsumed wordt zich :P?"

    Klasse! Goed geschreven! En idd. het gaat om gameplay, ik speel nog wekelijks Super Mario Bros 1/2/3/TheLostLevels, Super Mario Worlden SuperMario World 2: Yoshi’s Island en het is verschrikkelijk verslavend!
    😳

  28.   
    Timmeh's avatar

    De gameplay is goed en daar gaat het om!

  29.   
    bobkarzima's avatar

    Ik had het in 4 dagen uitgespeeld. Leuk maar gaat na een tijdje vervelen. Verder een leuk spel! 🙂

  30.   
    Memphiz's avatar

    —–

  31.   
    Memphiz's avatar

    Goed spel, heb het zelf ook !:D

    Perfecte gameplay, alleen veel taxi’s… mrja, de rest van het spel maakt dat weer goed 😉

  32.   
    NiSh's avatar

    Zo’n brute game, heb hem gespeeld alleen niet bij mij zelf want ik heb geen PS3 e.d 🙁 jammer maar helaas

  33.   
    timothy250's avatar

    het beeld valt tegen als je de game hebt gespeeld

  34.   
    JonsoN's avatar

    Het valt me op dat de meeste gamers spelen om de graphics, mij gaat het bij dit spel dus echt om de gameplay, en die is zeer bruut, alles is goed uitgewerkt, de bewegingen zijn heel goed uitgewerkt, en dat is met freeroaming games als mercenaries2 wel anders! gewoon een goed spel, en niet zeiken over graphics!

  35.   
    GamePrince's avatar

    Leuk maar ik denk dat ik hem liever op me ps3 speel dan op me pc,de gebouwen zijn inderdaad lelijk , toen ik hem voor het eerst ging spelen had ik net nog even assasins creed gespeeld en dat vallen die gebouwen echt tegen.

  36.   
    funie200's avatar

    het is een heel leuk spel 🙂 🙂

  37.   
    Selective93's avatar

    Zeker vet alleen in verloop van het verhaal erg veel van hetzelfde.

  38.   
    Turk–Life's avatar

    ”LennardF1989″ schreef, "Ik ben het geheel oneens met deze recentie, even vooraf: Graphics boeien mij niks, ik wil gameplay.
    Ik vind de opbouw van het spel geweldig en zal uitleggen waarom.
    Zoals gezegd begin je in de toekomst, je weet niks van het verhaal en er heerst totale chaos, een teaser wat Alex allemaal kan.
    Even later wordt je 18 dagen terug in de tijd gegooid, al je krachten die je net uitbundig heb kunnen playtesten zijn weg en weet je nog steeds niks van het verhaal.
    Een nieuwe tutorial volgt en ditmaal komt ook “The Web of Intrigue” erbij kijken. Van de eerste paar filmpjes wordt je nog steeds niet veel wijzer, maar het mooie van die filmpjes is juist dat je langzamerhand een beeld begint te vormen van wat er zich voor jouw afspeelde en wat er zich op dit moment afspeelt (gewoon door ze terwijll je speelt niet te skippen maar ECHT te bekijken). Het mooie van dit spel is is dat je eigenlijk niet weet wat er nu precies aan de hand is en je de hele tijd met vragen zit, het is dus bijna een filmische ervaring.
    Een ander mooi aspect van de game is dat je niet je krachten van het één op andere moment krijgt, maar je hier ook daadwerkelijk moeite voor moet doen. Daarnaast is de opbouw van het game eigenlijk heel logisch, want telkens als je denkt WEER dezelfde figuren in de pan te moeten hakken met kracht XYZ, komt er een nieuw character in beeld welke nog sterker en nog slimmer is dan de vorige. Ik heb zelf gemerkt dat missie 1 tot en met 5 erg simpel was, maar vanaf 6 lijkt het net of de AI steeds slimmer wordt (naast een aantal bugs, maar die buiten beschouwing gelaten).
    Ik heb er nu 8 uur ingame opzitten (inclusief free-roaming en sidemissions) en zit ongeveer op de helft van alle missies. Nu het verhaal me steeds duidelijker wordt, word ik steeds benieuwder hoe dit gaat aflopen.
    Veel mensen heb ik al PROTOHYPE horen zeggen, maar in tegen stelling tot de vele teleurstellende echt overhypte games, vind ik dit vooralsnog één met de beste opbouw van een verhaal van de laatste tijd.

    PROS:
    – Je wordt midden in een verhaal gegooid wat je niet kent en moet er zelf achter zien te komen
    – Het verhaal laat je constant met vragen zitten waardoor je door wilt blijven spelen
    – Upgrades (ook wel je “krachten” genoemd) vereisen moeite om gekocht te kunnen worden, daarnaast worden ze steeds duurder en moet je steeds zorgvuldiger kiezen welke voor jouw speelstijl prioriteit heeft.
    – AI wordt steeds slimmer (voor het gevoel) en steeds meedogenlozer (in het begin zijn ze relatief “aardig tegen omstanders, later worden ze agressief en doen ze alles om je te pakken).
    – Worden telkens nieuwe tegenstanders geïntroduceerd naarmate je progressie maakt, dacht je echt dat het bleef bij slechts een hunter en een zombie?
    – Worden telkens nieuwe upgrades geïntroduceerd naarmate je progressie maakt (met een EP-cheat kun je in het begin dus niet alles meteen kopen, je moet echt flink doorspelen alles beschikbaar te krijgen).
    – Sidemissies zijn wat repetief, maar wel grappig als je even geen zin hebt in een missie (een missie duurt al gauw 20-30 minuten), vooral de “Kill Frenzy”-achtige sidemissies zijn erg leuk en kunnen zeer frusterend zijn 😛
    – Gore = Goed
    CONS:
    – AI in free-roaming is soms achterlijk (spring letterlijk voor hun neus op de grond en ze weten nog niet wat er gebeurde of wie het deed, terwijl meteen de alarmbellen zouden moet gaan rinkelen), dit maakt het spel helaas net iets te makkelijk.
    – Heeft meer video-settings nodig, met een beetje tweaken draait ie makkelijk op een 1900Mhz Dual Core.
    – Er is wel eens een vastloper (vooral tijdens overgangen van scenes)
    – Geluid is ZEER zacht en moet met een oortelefoon beluisterd worden om hoorbaar te zijn
    Een leuke vraag om over na te denken trouwens, hoe voelt degene die geconsumed wordt zich :P?"

    mooie reactie! waarom schrijf je geen reviews? 🙂
    @ChielB, ik vind t altijd heel irritant als mensen reageren van: tja jouw mening of smaken verschillen etc etc.
    Jah dat weten we allemaal wel hoeft men niet elke x weer opnieuw te zeggen, als je geen creatievere manier kan verzinnen om te reageren hou dan lkkr je mond dicht denk ik dan. Niet persoonlijk naar jouw gericht maar gewoon in het algemeen,
    maar goed. Ik vind graphics degelijk belangrijk in een game maar dat valt idd erg tegen in prototype maar dat is voor mij geen reden om t spel niet te spelen. T is n heerlijke game