De laatste maanden hebben we nogal wat game-evenementen voor onze kiezen gekregen. Afgelopen weekend wachtte de GameXpo op ons en dat kon GamersNet natuurlijk niet ongemerkt voorbij laten gaan. Lees hier het verslag van een dag vol goodies, babes, info en natuurlijk… GAMES!
GamersNet goes GameXpo
Zaterdagochtend 26 november 2005, vroeg in de morgen. Nederland siddert nog na van een winters dagje, op de Veluwe ligt nog tien centimeter sneeuw, in Haaksbergen doen ze het nog altijd zonder stroom en op de A12 stond nog een file van de vorige avond. Wat kan ons het schelen! De GamersNetcrew doet op acht verschillende plaatsen in Nederland zijn ogen open en denkt maar aan één ding: GameXpo 2005!
Plaats van treffen voor de crewleden was ‘het beeld bij het Beatrixtheather’. Nu is dat kennelijk nogal een ruim begrip, vandaar dat de halve crew (lees: Joost) ruim te laat was, zodat we pas tegen elf uur het Jaarbeurscomplex betraden. Teun had het Brabantse land vanmorgen al lekker vroeg verlaten en had vast voorverkenning voor ons gedaan en wist ons te melden dat alles wel snor zat binnen. Des te meer reden om snel onze shirts te verwisselen voor een strak GamersNet-shirt en onze perskaarten te gaan scoren. We zijn hier tenslotte niet alleen maar gekomen om van games en babes te genieten. Nee, er moest reclame worden gemaakt!
GameXpo
De GameXpo wordt traditiegetrouw samen met de HCC computerbeurs gehouden in het Jaarbeurscomplex in Utrecht. Lekker centraal gelegen en dat staat dus garant voor veel bezoekers en dus een gezellige drukte. Gamers kunnen hier weer de nieuwste games spelen, zich onderdompelen in alle informatie, zich vergapen aan een ruim vertegenwoordigd legioen boothbabes, maar wat het allerbelangrijkste was, was natuurlijk de aanwezigheid van een onvoorstelbaar aantal demopods van de nieuwste console van Microsoft, de Xbox 360. Halleluja!
Nadat de crew het eerste rondje 360-geweld over zich heen had laten komen, werd het tijd voor het interview met Paul Naber. Naber, Director Home & Entertainment Division van Microsoft Nederland, met wie GamersNet in het kader van de aankomende launch van de Xbox 360 een afspraak had voor een exclusief interview, was snel gevonden en nadat we een rustig plekje hadden gevonden, kon Teun, gewapend met memo recorder, van wal steken met zijn waslijst aan vragen. Paul nam ruim de tijd voor dit interview en gaf uitgebreid antwoord op al onze vragen.
En wat is er nou léuker dan met een tas vol goodies nog even op de foto te gaan met een smakelijke boothbabe. Aan de GamersNet crew hoef je dat in ieder geval niet meer uit te leggen. Onze Joris liet dusdanig zijn hoofd op hol brengen dat hij ter plekke het plan bedacht voor een heuse babes-poll, waarvoor uiteraard alle dames op de gevoelige plaat moesten worden vastgelegd. Wij twijfelden er niet aan of dat zou lukken vandaar dat je in Joris’ Babes Topic aan kunt geven of we de juiste reclamedames hebben vereeuwigd. Het merendeel van de dames was (of veinsde in ieder geval dit te zijn) aangenaamd verrast door onze aandacht en beloofde zo snel mogelijk onze site te checken. Dat is wat je noemt Public Relations!
De GameXpo 2005 werd dit jaar gedomineerd door de Xbox 360. Een verrassing mag dat nauwelijks heten. Microsoft heeft zijn nek uitgestoken door als eerste met een next-gen console te komen en wil dat weten ook. Als grote fout van Sony noemt men dan ook het uitbrengen van de PSP, niet als handheld op zich, maar het tijdstip waarop. Microsoft zegt hierdoor een voorsprong te hebben genomen doordat Sony druk doende was met het ontwikkelen van de PSP en games, terwijl het Amerikaanse bedrijf bezig was met het ontwikkelen van een nieuwe console. Feit is echter wel, en dat was ook een heersende gedachte op deze GameXpo, dat Sony nu alle tijd heeft om van de PlayStation 3 iets heel bijzonders te maken. Vol verwachting klopt het gamershart.
Uiteindelijk verliet de GamersNet crew om vijf uur het gebouw, waarbij ondergetekende in ieder geval vergewist was van het feit dat hij vandaag in het bezit was gekomen van de titel ‘Beste Shirtjes-Vanger en Goodie-Graaier’ van de GN-crew. Waarvan akte.
GameXpo Overview
Wist je dat?– Joost (Paus) een erg coole rugzak heeft
– Joris zo ongeveer heel booth-babend Nederland op de gevoelige plaat heeft vastgelegd
– Hij de gelegenheid heeft aangegrepen om ook maar gelijk hun telefoonnummers te noteren
– Peter met slechts één haal van zijn kolenschoppen alle mogelijke goodies wist op te vangen
– Lars daar, in tegenstelling tot vorige GameXpo, dit jaar minder succesvol in is geweest. Wel wist hij ’n paar klappen te vangen.
– Joris, Joost en Peter te dik zijn voor de GN-shirts, size L
– Lars zijn perskaart kwijt was
– De toegangsdame Lars uiteraard niet op z’n ‘eerlijke gezicht’ geloofde
– De vrouw van Paul Naber van Microsoft een PSP heeft
– Remco sinds de vorige meeting zo’n 187 centimeter is gegroeid
– De gamers bij de House of the Dead-pod eerder op ‘The Dead’ dan op gamers LIJKen
– De andere Joost, verantwoordelijk voor het coole design van de shirts, van paarse mannetjes houdt
– De Paus-Joost wederom te laat was… het schijnt een gewoonte te zijn, en dat moet een voorbeeld stellen!?
Teun : Microsoft; lekkere DJ, mooie stijl, genoeg 360 pods én leuk opgesteld.
Peter : De stand van Microsoft met haar Xbox 360, geheel in kleur en sfeer, sloeg werkelijk alles. Niet alleen de nieuwe console droeg daartoe bij, maar ook de vette muziek, gedraaid door een DJ die naast de 360 verantwoordelijk was de aanloop van heel veel publiek. Hulde!
Lars : Microsoft. Met een DJ aankomen die Above and Beyond draait, dan heb ik ze hoog zitten.
Joris : MS, mooie opzet, erg goede muziek + mooie DJ, genoeg mogelijkheid om spellen te testen.
Peter : De stand van de Free Record Shop. Als je iets wilt verkopen, smijt dan op een event als dit een paar mooie games tegen dumpprijzen in de bakken. En niet met dezelfde prijzen als in de winkels. Bah.
Lars : Playstation 2. Sfeerloos en de muziek stond véél te hard.
Teun : Spits… denk ik. In ieder geval dat podium. De herrie was niet om aan te horen en die presentator was al helemaal irritant.
Joris : Spits. Veel herrie en mensen die elkaar de hersens inslaan voor een zakje M&M’s.
Joris : Oeh… de DJ van MS dan maar, haha.
Peter : Zonder twijfel de DJ van Microsoft. Hoewel het geen echte boothbabe was, was ze wel ingehuurd door Microsoft om publiek naar de stand te lokken, hetgeen haar, zachtjes uitgedrukt, heel goed lukte. Bij deze uitgeroepen
tot de allerlekkerste van de Xpo. Oef…
Teun : Die linkse!
Lars : Joost Hofman himself.
Lars : Call of Duty 2 op de Xbox 360.
Teun : King Kong op de 360.
Joris : Ik vond Dead or Alive 4 er heel erg strak uitzien. Echt next-gen!
Peter : Condemned op de 360. Hehe, niemand heeft die gezien he? Ik wel.
Teun : Ook King Kong. Na wat ik van de Xbox 360 had gezien op EA World, stelde de 360 me teleur. Dankzij King Kong is mijn vertrouwen weer helemaal terug!
Peter : King Kong. Had er niet veel zin in om mij in dat spel te verdiepen, maar die mening heb ik bijgesteld.
Joris : Een massa mensen had een Nintendo DS bij zich en speelde daarmee op de Nintendo-stand.
Peter : Perfect Dark Zero. Ik was al niet zo’n fan van Rare, maar dat wordt er zo niet beter op.
Teun : Kameo… was simpelweg niet wat ik ervan verwachtte.
Joris : De 1e generatie spellen op de Xbox 360 vond ik meer lijken op high-end Xbox games. Gelukkig zag ik wat er nog mogelijk is in de toekomst. Dat komt helemaal goed met die X-doos!
Lars : Quake IV op Xbox 360, niet zo mooi als beloofd.
Peter : De zogenaamde ‘Champ’ bij het Mario-dansen. Was uitdager, maar verloor van zeg maar..eh..niet-atletische mensen.
Teun : Van Electronic Arts had ik meer verwacht. Maar ja, die hebben hun eigen EA-World. Jammer.
Lars : Pers die zichzelf veel te serieus neemt.
Joris : Mensen die om half 4 al in hun stand hangen van verveling en vermoeidheid. Geen goede reclame jongens en meisjes!