Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough

Medal of Honor: Allied Assault: Breakthrough is één van de games/expansions waarvoor je geen standaardreview schrijft. Daar zijn veel mooiere manieren van schrijven voor. Daarom deze keer geen recensie, maar een ‘Wist je dat…?’

Wist je dat…

  • …Breakthrough een expansion is? Technische verbeteringen hoeven dus niet en in Breakthrough zijn ze ook niet noemenswaardig.
  • …Breakthrough zich in Noord Afrika, op Sicilië en op het vaste land van Italië afspeelt?
  • …Breakthrough’s campaign uit elf missies van één map per missie bestaat?
  • …elf missies kort klinkt, maar dat je er toch wat langer nodig hebt om ze te volbrengen dan gedacht?
  • …je langer nodig hebt, omdat het grootste gedeelte van de missies bestaat uit golven tegenstanders, terwijl health en munitie nauwelijks te vinden zijn? Kun je dus fijn je quicksave/quickloadcombo weer oefenen.
  • …de nazi’s een geheim wapen hadden, met de naam ‘Der Spawner’? Met dit wapen werden eindeloze ladingen soldaten bij elk front aangemaakt en in de Breakthrough missies dus ook.
  • …’Der Spawner’ normaal gesproken onzichtbaar zijn werk doet, maar in Italië zelfs voor je neus Duitsers kan neerplanten?
  • …de nazi’s de zogenaamde ‘hoek-schiet-strafe’ tot in den treurige oefenden en er echt goed in waren? Daardoor kunnen ze ineens zonder te richten om een hoek komen, altijd raak schieten en dan al strafend ongehavend wegkomen.
  • …de hoek-schiet-strafe in Breakthrough nog duidelijker en irritanter aanwezig is dan in voorgaande delen?
  • …je 30% van de Breakthroughcampaign op een treintje, auto of wat dan ook zit en dom op alles moet schieten wat beweegt, terwijl je niet kunt schuilen voor inkomende projectielen?
  • …je in een andere 30% van de campaign doelen moet beschermen in je eentje, omdat je teamleden al dood zijn voordat ze hun werk hebben kunnen doen?
  • …die doelen die je moet beschermen compleet worden overspoeld door tegenstanders, waardoor je je aan het eind gaat afvragen of je niet half Duitsland en half Italië in je eentje hebt uitgemoord?
  • …het beschermen van de doelen meestal neerkomt op ‘quicksave -> uitproberen -> verrast worden door een golf tegenstanders -> dood gaan -> quickload -> nu weten waar ze vandaan komen -> nog vijf keer quickload om deze golf leren af te slaan (onderbroken door woedeuitbarstingen door frustraties) -> quicksave (begin opnieuw bij eerste ‘quicksave’)
  • …je weer een andere 30% van de campaign van doel naar doel moet lopen, terwijl je bij elke twee stappen een nieuwe golf van tegenstanders over je heen krijgt?
  • …je de laatste 10% van de campaign doorbrengt met sluipen, wat wonderwel wel een keer goed gaat?
  • …10% aan leuk spel verrekte weinig is?
  • …je de quicksave/quickload-toetsen vaker gebruikt dan de bewegingstoetsen en de schiettoets bij elkaar?
  • …de AI van je bondgenoten nu echt om te huilen is, aangezien ze je zonder pardon in je rug schieten als je in de weg staat en anders bezig zijn met doodgaan?
  • …Breakthrough aan multiplayer-MOHAA alleen de ‘Liberation’-mode toevoegt, waarbij gedode bondgenoten in een gevangenis komen, totdat iedereen gevangen is,
  • of een teamlid ze bevrijd, door middel van een schakelaar bij de vijandige gevangenis?
  • …bij elk spelletje Liberation elk team begint bij de gevangenis waarin de vijand terecht komt? Op die manier kun je een uitbraak voorkomen.
  • …bij een gemiddeld spelletje Liberation zonder tactisch overleg ieder team gelijk vanaf het begin naar de andere gevangenis rusht en die gevangenis overneemt, terwijl de eigen gevangenis door het andere team wordt overgenomen? Op die manier kun je namelijk je gevangen teamleden gelijk bevrijden, zonder dat je de schakelaar eerst moet zien te ‘veroveren’.
  • …je op die manier dus vrijwel gelijk in een impasse terechtkomt?
  • …ondanks de mogelijke impasse de multiplayerkant van Breakthrough toch best aardig is, maar niet meer dan dat?
  • …een goede mod-maker Liberation gratis had kunnen maken?

Conclusie
Wist je dat…

  • …ik bij ‘die andere expansion’ (Spearhead) nog vergevingsgezind was en het zelfs een ‘aardig vervolg’ noemde op MOHAA? En dat terwijl het duidelijke zwakke plekken in de gameplay had.
  • …ik nu dus helemaal zat ben van de expansions op MOHAA, want Breakthrough is nog erger dan Spearhead?
  • …gemiddeld dertig euro te veel is voor een single playercampaign die brak is en een multiplayeruitbreiding die waarschijnlijk gratis te verkrijgen is?
  • …de enige reden om Breakthrough te kopen is, om je MOHAA-verzameling -die zo veelbelovend begon- compleet te houden?

  1.   
    OkkieBOOMER's avatar

    OMG haha! wel een erge stomme expansion! Geef mij maar Call of duty United Offensive!

  2.   
    Slowmo's avatar

    Ik Heb MoH wel eens Gespeeld. 😳
    Ik moet zeggen De graphics Zijn egt Zuigend 🙁