Na het succes van The Blair Witch Project kon een computerspel natuurlijk niet uitblijven. Om het niet kinderachtig aan te pakken is men tegelijk drie spellen gaan ontwikkelen. Ze worden alle drie ontwikkeld door de Gathering of Developers, een samenwerking tussen een aantal game developers. Het eerste spel zal als ondertitel Rustin Parr hebben en gemaakt worden door Terminal Reality. Zij hebben vooral naam gemaakt met Fly! en Nocturne. De tweede titel wordt klaargestoomd door Human Head Studios. Dit bedrijf is nog niet echt bekend, maar dat komt wel als hun vlaggenschip Rune af is. Tot slot zal Ritual Entertainment ook nog een deel voor hun rekening nemen. Dit is wel een zeer bekende gamesontwikkelaar met titels zoals SiN en Heavy Metal: F.A.K.K.2.
De oplettende kijkers zullen de naam Rustin Parr wel herinneren. Hij was de oude man die zeven kinderen naar zijn
Het spel zal vooral bestaan uit het lek schieten van verschillende wezens zoals weerwolven, spoken en ander ongedierte.
Ook zullen er weer allerlei handig hebbedingetjes voorradig zijn die je het leven veraangenamen. Bijvoorbeeld de onmisbare nachtkijker. Deze zul je zeker nodig hebben in alle donkere steegjes en onverlichte spookhuizen. Je moet hem echter wel strategisch inzetten, want hij loopt op batterijen. Je moet natuurlijk ook opletten dat je niet naar een lichtbron kijkt, want dat kon nog wel eens pijn gaan doen. Een ander leuk speeltje is de Spectral Proximity Sensor, ontwikkeld door Doc haarzelf. Hiermee kun je de aanwezigheid van “niet-lichaamelijke entiteiten” opsporen. Het heeft echter ook een groot nadeel, want met dit apparaat in je hand kun je geen vuurwapen gebruiken.
Het zal niet alleen moord en brand zijn, want er is ook nog een puzzelelement. Zo af en toe zullen de hersencellen hun steentje moeten bijdragen aan het succesvol verlopen van het spel. Deze puzzels zullen niet van adventureniveau zijn, maar toch moeilijker dan in Nocturne.
Er zullen ook enkele verbeteringen aangebracht worden in de engine van Nocturne. Zo zal Doc nu een stuk sneller strafen
Het is nu afwachten of de mensen van Terminal Reality een mooi spel in elkaar gedraaid hebben. Het klinkt allemaal wel mooi en aardig, maar of het echt een goed spel wordt weten we pas over een tijdje. Laten we ze maar het voordeel van de twijfel geven.